عصر خودرو

کاهش شمار ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۵

عصر بازار- در پی سقوط قیمت کالاهای اساسی، نوسانات بازار سهام و کندی رشد اقتصادی، تعداد افراد با دارایی خالص «۳۰ میلیون دلار یا بیشتر» در سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته که بیشترین افت تعداد ثروتمندان از زمان بحران مالی بوده است.

کاهش شمار ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، بر اساس آمار ارائه شده توسط پژوهشگران نیو‌ ورلد ولث، در پایان سال 2015 تعداد 187 هزار و 500 نفر در دنیا با دارایی خالص بسیار زیاد (UNHWI) وجود داشته است که در مقایسه با 193 هزار و 100 نفر سال قبل از آن، افت 3 درصدی را نشان می‌دهد.

     

    در سال 2015 در برزیل،‌ واحد پولی این کشور (رئال) بیش از 30 درصد در برابر دلار سقوط کرده است و تعداد افراد بسیار ثروتمند از 4440 نفر در سال 2014 به 3908 نفر سقوط کرده است. در آمریکا نیز تعداد این افراد از 67 هزار نفر به 65 هزار و 713 نفر کاهش یافته است.

    ثروتمندان دنیا، 35 درصد از ثروت خود را در بخش املاک (شامل املاک دست دوم) سرمایه‌گذاری می‌کنند، و این در حالی است که سرمایه‌گذاران روسی و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع بر این عقیده‌اند که املاک و مستغلات بیشترین امنیت را در سرمایه‌گذاری آنها دارد.‌

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها