عصر خودرو

به منظور تولید انرژی؛

سرمایه گذاران آلمانی در منطقه مرزی دوغارون سرمایه گذاری می کنند

عصر بازار- همزمان با بازدید سفیر هند در ایران از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون یک هئیت سرمایه گذاری آلمانی نیز ظهر چهارشنبه با هدف سرمایه گذاری وارد شهرستان مرزی تایباد در استان خراسان رضوی شد.

سرمایه گذاران آلمانی در منطقه مرزی دوغارون سرمایه گذاری می کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، فرماندار تایباد ظهر چهارشنبه در حاشیه دیدار با هیئت سرمایه گذاری آلمانی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اظهار کرد: این هیئت آلمانی با هدف سرمایه گذاری در این منطقه به این شهرستان سفر کرده است.

    حسین شرافتی راد اظهار کرد: شرکت های آلمانی در این منطقه با هدف تولید انرژی 80میلیون دلار سرمایه گذاری می کنند.

    فرماندار شهرستان مرزی تایباد ادامه داد: در این پروژه با هدف تولید 100 مگاوات سرمایه گذاری خواهد شد که تا در مراحل بعدی تا 500مگا وات قابل افزایش خواهد بود.

    وی گفت: با اجرای این طرح توسط شرکت های سرمایه گذاری آلمانی برای تعداد250 نفر اشتغالزایی خواهد شد که تعداد 100 نفر متخصص خارجی و 150نفر  نیروی بومی را در بر خواهد گرفت.

    فرماندار تایباد گفت: پروفیل خاک، مسطح بودن زمین، و وجود دسترسی به انرژی خورشیدی در ایام آفتابی از مزایایی مهم منطقه ویژه اقتصادی دوغارون برای تولید انرژی خورشیدی است

    وی افزود :زمین های فاقد سنگ در لایه اولیه، نزدیکی خطوط انتقال به پروژه و نور خورشید مستقیم از دیگر مزیت های منطقه ویژه اقتصادی دوغارون است.

    ظهر امروز همچنین سفیر هندوستان در ایران نیز با سفر به شهرستان مرزی تایباد و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با فرماندار تایباد دیدار کرد و خواستار توسعه مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها