عصر خودرو

اولویت سال;

توسعه ستاره خلیج‌فارس

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش با تاکید بر این که همه پروژه های موجود در صنعت پالایش اولویت اجرایی دارند، تصریح کرد که احداث خط لوله برای انتقال فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از اولویت کاری این صنعت در سال ٩٥ خواهد بود.

توسعه ستاره خلیج‌فارس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عباس کاظمی اجرای خطوط لوله بندرعباس – رفسنجان، آبادان – ری و سبزآب - ری را از جمله اولویتهای اصلی طرحهای خط لوله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در سال ٩٥ برشمرد و گفت: تسریع در توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس و طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس از دیگر اولویتهای کاری سال ٩٥ خواهد بود.

    وی با اشاره به تاکید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران بر اجرای پروژه های کاهش مازوت در پالایشگاه های بندرعباس، اصفهان و تبریز گفت: سهامداران این پالایشگاهها باید برای تسریع در اجرای این پروژه ها همکاری و تلاش بیشتری داشته باشند.

    پالایشگاه ستاره خلیج فارس طی یک دهه از عمر خود فراز و نشیبهای زیادی را طی کرده است، عامل اصلی این تأخیر‌ها غلبه نگاه سیاسی بر مسائل اجرایی در ادواری از توسعه طرح بوده است، که خوشبختانه در دولت جدید، مسیر اولیه اجرای طرح هموار شده و عملیات با سرعت و کیفیت مطلوب به پیش می‌رود.

    با راه اندازی کامل فاز نخست این پالایشگاه، تامین بنزین مورد نیاز کشور تا پایان سال، خودکفایی در تولید این محصول راهبردی محقق می‌شود.

    براساس برنامه ریزی ارائه شده به وزارت نفت، پس از راه اندازی فاز نخست این طرح، فازهای دوم و سوم این پالایشگاه نیز زود‌تر از زمان اعلام شده در فواصل چهار ماهه در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

    پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس در حال ساخت است.

    خوراک مورد نیاز این پالایشگاه از طریق یک خط لوله به طول بیش از ٣٨8 کیلومتر از منطقه گازی پارس جنوبی تأمین خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها