عصر خودرو

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان در سیمنار تخصصی تامین مالی انرژی مطرح کرد:

بانک اطلاعاتی پروژه، نیاز اول جذب سرمایه گذار خارجی

عصر بازار- به گفته مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان برای نیل به الگوی کاربردی تامین مالی، شرکت های تامین سرمایه باید بانک اطلاعاتی کامل از پروژه های نیازمند به سرمایه تهیه کنند.

بانک اطلاعاتی پروژه، نیاز اول جذب سرمایه گذار خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان در اولین سمینار تخصصی استراتژی های تامین مالی بین المللی در حوزه انرژی گفت: هم اکنون تامین مالی درایران از طریق بازار سرمایه در مقیاس کوچکی انجام می شود. انتشار اوراق که متداول ترین روش است نیز تا کنون برای پروژه های بزرگ انجام نشده و یا به صورت موردی بوده است، اما مدل ترکیبی برای تامین مالی این پروژه ها وجود ندارد.

    او افزود: تامین مالی اکنون نیاز به طراحی مدلی دارد که بتواند هسته مالی در شرکت ها یا پروژه ها شکل بدهد. در واقع تامین مالی فارغ از این که به چه روشی انجام شود، نیاز دارد که یک هسته منسجم برای برنامه مالی شرکت یا پروژه داشته باشد.

    مدیرعامل تامین سرمایه آرمان خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین موانع تامین مالی های بزرگ مقیاس در داخل کشور، وجود تضامینی است که گاه به عامل بازدارنده تبدیل می شود. در حالی که در سطح بین الملل، تامین مالی به روش سوآپ اعتباری، جایگزین تضامین بانکی شده است.

    خواجه نصیری در ادامه اظهار کرد: قدم اول برای دستیابی به تامین مالی پروژه های کوچک و بزرگ، این است که بانک اطلاعاتی جامع و کامل از تمام پروژه ها وجود داشته باشد. به همین دلیل بهتر است تا 6 ماه آینده شرکت های تامین سرمایه فقط به جمع آوری اطلاعات بپردازد، زیرا سرمایه گذار خارجی در اولین گام نیاز به داشتن اطلاعات کامل دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها