عصر خودرو

مدیرعامل یورو اینوست در سیمنار تخصصی تامین مالی انرژی مطرح کرد:

بهبود رتبه بندی اعتباری، ضروری ترین نیاز برای جذب سرمایه خارجی

عصر بازار- به گفته مدیرعامل یورواینوست، کشور قطر به دلیل رتبه اعتباری بالایی که دارد توانمندی بالایی برای جذب سرمایه خارجی دارد و ایران نیز، نیاز به بهبود استاندارها برای جذب رتبه بالا دارد.

بهبود رتبه بندی اعتباری، ضروری ترین نیاز برای جذب سرمایه خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» پیمان مولوی، مدیرعامل شرکت بین المللی یورو اینوست در اولین سمینار تخصصی استراتژی های تامین مالی بین المللی گفت: هدف از برگزاری این سمینار، معرفی روش های جدید تامین مالی در حوزه های نفت و گاز و پتروشیمی در سال 2016 است. بازار ایران اکنون نیاز دارد که از روش های قدیمی و بدون کاربرد دوری کند و از روش های جدید استفاده کند. استفاده ار روش تلفیقی بازار سرمایه و بانک برای تامین مالی با رتبه بندی اعتباری بین المللی، مهمترین برای عامل برای تامین مالی موفق است.

    وی افزود: برای آشنایی بیشتر فعالان این بازار آخرین روش های موفقیت آمیز برای تامین مالی درحوزه های انرژی با استناد به تجریه کشورهایی مانند قطر بیان می شود. همچنین  نحوه استفاده از اوراق سلف و اوراق قرضه بین المللی نیز تشریح می شود.
    به گفته مولوی در پروژه گازی شماره 3 قطر، این کشور به طور فزاینده ای ظرفیت تولید گاز خود را افزایش داده است. اگرچه اجرای فازهای اولیه توسعه به دلیل چالشهای تامین مالی به سختی انجام شد. اما پروژه  های اخیر این کشور به شکل ساده تری صورت پذیرفته است. پروژه شماره 3 گازی قطر با هدف واگذاری امتیاز آن تا اواسط 2009 در سال 2005 شروع شد.
    او افزود: در این پروژه دو مجتمع بزرگ تصفیه و مایع سازی گاز طبیعی هر یک با ظرفیت 8.7 میلیون تن در سال فعالیت می کنند و پروژه به طور مشترک در مالکیت نفت قطر ٬ کونوکو فیلیپس و میتسوبیشی به ترتیب 70 درصد ٬ 29 درصد و و یک درصد است. در خصوص حضور یک درصدی شرکت میتسوبیشی در این پروژه می توان گفت که اهمیت رتبه بندی اعتباری بین المللی این پروژه، میتسوبیشی را وارد این چرخه کرد. زیرا رتبه بندی اعتباری قطر، رتبه Aa2  دارد.
    مدیرعامل شرکت یورو اینوست در ادامه این سمینار اظهار کرد: با توجه به این که رتبه بندی اعتباری، نقش مهمی در جذب سرمایه دارد و اکنون رتبه این در این طیف –B  است، باید تلاش کنیم که استانداردهای لازم را جذب کنیم. در این مسیر باید انواع روش تامین مالی آینده نگر را مدنظر قرار دهیم که مهم ترین آن ها صندوق های ویژه سرمایه گذاری SIF، ورود وجوه شخصی به صورت سهام ، افزایش عمق بازار قرضه بین المللی و همچنین عرضه پروژه ها و شرکت های نیازمند به تامین مالی در بازار سرمایه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها