عصر خودرو

از" هنرکارت" بانک تجارت رونمایی شد

عصر بازار- با حضور جمع بزرگی از هنرمندان برجسته کشور و تنی چند از مدیران اقتصادی کشور مراسم رونمایی از هنرکارت بانک تجارت برگزار شد .

از" هنرکارت" بانک تجارت رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ،در این مراسم که شامگاه سه شنبه یازدهم اسفندماه در محل هتل لاله ی تهران برگزار شد از تندیس نمادین "هنرکارت" توسط محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت ، سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی رونمایی گردید. همچنین اولین هنرکارت و عنوان افتخاری سفیر هنرمندان کشور در امور رفاهی به دکتر ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی اعطا شد.

    با صدور هنرکارت برای 26 هزار عضو شرکت تعاونی هنرمندان معاصر پارس در فاز نخست ، امکان بهره مندی هنرمندان از مزایایی چون استفاده از بیمه های درمانی تکمیلی و بن تخفیف خرید از فروشگاه های طرف قرارداد با این شرکت تعاونی فراهم می شود .

    مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به اینکه ارتباط با هنرمندان از مهمترین رویکردهایی است که طی سالهای اخیر مورد توجه بانک ها و دیگر بنگاههای اقتصادی قرار گرفته است گفت : این ارتباط زمینه اثرگذاری بیشتر فعالیتهای اطلاع رسانی بانکها ، به ویژه در حوزه هایی نظیر مسئولیتهای اجتماعی را فراهم می آورد و می تواند وجه انسانی خدمات بانک به شهروندان را نیز به شکلی مناسب تر به نمایش گذارد .

    محمد ابراهیم مقدم با ابراز امیدواری نسبت به اینکه صدور هنرکارت آغاز فصل دیگری در روابط بنگاههای اقتصادی و تشکل های هنری کشور باشد گفت: همکاری واحدهای صنفی و هنری با بانکها نیز می تواند بسترساز دسترسی آسان تر هنرمندان ارجمند به خدمات بانکی و توجه بیش از پیش به کرامت شهروندی آنان باشد .

    دکتر کلانتری با اشاره به اینکه هنرمندان جامعه سرمایه های اجتماعی بزرگی در اختیار دارند گفت:  تجربیات سالهای اخیر نشان می دهد از این سرمایه اجتماعی می توان برای تاثیرگذاری بر رویدادهای مهم سیاسی و اجتماعی استفاده کرد و امیدواریم این تاثیرگذاری را در شکل دهی به پیشرفت های اقتصادی نیز شاهد باشیم.

    معاون وزیر کار صدور هنرکارت را نخستین حرکت فرهنگی – اقتصادی بزرگی دانست که گروه زیادی از فعالان هنری را در بر می گیرد و از بانک تجارت برای مشارکت در این طرح تشکر کرد. وی یادآور شد: اینگونه همکاری ها می‌تواند با تقویت توان اقتصادی جامعه هنری این امکان را فراهم آورد که هنرمندان بدون وابستگی های اقتصادی بتوانند استقلال، پویایی و نوآوری را در فعالیتهای خود حفظ کرده و ضمن تصویر و ترسیم مشکلات اجتماعی و اقتصادی، در ارائه راهکارهای درست برای حل این مشکلات نیز ایفای نقش کنند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد موفقیت این شرکت تعاونی در تحقق اهداف خود به پیشبرد  فرهنگ کار جمعی و همگرایی صنفی در دیگر بخش های اقتصاد و جامعه نیز موثر باشد.

    دکتر فرشاد مومنی از اقتصاددانان برجسته کشور از دیگر سخنرانان این مراسم نیز طی سخنانی با اشاره به افزایش اهمیت عنصر فرهنگ متناسب با پیشرفتهای علمی و فنی کشورها یادآور شد: بی تردید عبور از چالشهای بزرگ اقتصادی در بدون رسیدن به بلوغ فرهنگی در ساخت سیاسی امکانپذیر نیست.

    در ادامه، آئین تجلیل از علی نصیریان هنرمند برجسته ی سینما ، تئاتر و تلویزیون با حضور دکتر جابری انصاری معاون و سخنگوی وزارت امور خارجه برگزار گردید . همچنین از فعالان موفق عرصه های مختلف هنری که فعالیت‌های هنری سودآور را مدیریت کرده اند با حضور هنرمندان برجسته تقدیر و جوایزی به آنان اعطا شد .

    در ابتدای این مراسم نادعلی زاده مدیرعامل شرکت تعاونی هنرمندان معاصر پارس طی سخنانی با اشاره به چگونگی شکل گیری و اهداف تاسیس این تعاونی گفت : این تشکل می کوشد با تکوین نظام اقتصادی هنر در کشور ، زمینه بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی هنرمندان را در بلندمدت فراهم آورد. وی با قدردانی از بانک تجارت به عنوان نخستین و مهمترین حامی مالی این تشکل صنفی هنرمندان گفت : امیدواریم بانک فردا با مشارکت در صدور هنرکارت بتواند فردایی بهتر را برای جامعه هنری رقم بزند .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها