عصر خودرو

برای نخستین بار در ۲ سال گذشته شرکت‌های نفتی آمریکا اعتراف کردند

کاهش ۵.۶ درصدی تولید نفت و گاز آمریکا در سال ۲۰۱۶

عصر بازار- شرکت‌های آمریکایی برای نخستین بار در ۲ سال گذشته پیش‌بینی کردند که تولید نفت و گازشان ۳۰۰ هزار بشکه در روز یا ۵.۶ درصد کاهش می‌یابد اما هنوز این رقم از ۷۰۰ هزار بشکه برآوردی سازمان اطلاعات انرژی آمریکا کمتر است.

کاهش ۵.۶ درصدی تولید نفت و گاز آمریکا در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شرکت‌های آمریکایی، برای نخستین بار در 2 سال اخیر رکود و کاهش تولید پیش‌بینی کردند اما هنوز پیش‌بینی‌های آنها به شدت برآوردهای دیگر کارشناسان نیست.

    به گفته تحلیلگران رویترز، بر اساس پیش‌بینی از 18 شرکت تولیدکننده نفت شیل که در چند هفته گذشته منتشر شد، انتظار می‌رود که تولید نفت و گاز 300 هزار بشکه در روز یا معادل آن در سال جاری کاهش یابد که 5.6 درصد از سال 2015 کمتر است.

    اما اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد که تولید نفت آمریکا در مجموع در سال جاری 700 هزار بشکه در روز برابر با 7.5 درصد کمتر از سال 2015 کاهش یابد.

    البته بدون در نظر گرفتن تولید آلاسکا و خلیج مکزیک، این سازمان آمریکایی کاهش نزدیک به 11 درصدی را برای تولید نفت آمریکا پیش‌بینی می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها