عصر خودرو

حفاری در میدان مشترک شتاب می‎گیرد

استقرار دکل سحر۲ در میدان مشترک سلمان

عصر بازار- با حضور مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و مدیرعامل شرکت حفاری شمال، قرارداد اجاره یک دستگاه دکل ایرانی به منظور حفاری و توسعه میادین این شرکت در خلیج فارس با شرکت حفاری شمال امضا شد.

استقرار دکل سحر۲ در میدان مشترک سلمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، این قرارداد در راستای حمایت و به کارگیری دکل‌های ایرانی به جای دکل‌های خارجی به ارزش 1600 میلیارد ریال منعقد شد و طی آن دکل سحر 2 متعلق به شرکت حفاری شمال در میدان مشترک سلمان مستقر خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت حفاری شمال در این مراسم گفت: این شرکت به عنوان یک شرکت حفاری با حضور در مناقصه حفاری میدان مشترک سلمان و ارائه قیمت رقابتی و مناسب برنده شد و امیدوارم بتوانیم پیمانکار خوبی برای شرکت نفت فلات قاره ایران باشیم.

    عزت‌الله حجازی افزود: این قرارداد مربوط به انجام عملیات حفاری در میدان سلمان است و تلاش می‌کنیم با توجه به مشترک بودن این میدان در راستای افزایش تولید از آن اقدام نماییم.

    وی در مورد چشم‌انداز همکاری با شرکت نفت فلات قاره ایران در شرایط پسابرجام گفت: ‌بدون تردید فلات قاره یکی از شرکت‌های بزرگ و مطرح کشور در بهره‌برداری از میادین نفتی در خلیج فارس و در واقع تنها کارفرمای اصلی در این زمینه است، بنابراین در شرایط پسابرجام یکی از وظایف و مسئولیت‌های مهم را برای افزایش تولید نفت کشور بر عهده دارد؛ به همین دلیل شرکت حفاری شمال هم برای کمک به انجام این وظایف در پروژه‌های این شرکت حضور یافته است.

    وی افزود: یکی از برنامه‌های اساسی شرکت حفاری شمال افزایش دکل در خلیج فارس است و کارفرمای اصلی ما در این زمینه شرکت نفت فلات قاره ایران خواهد بود. بنابراین در حال حاضر دکل سحر 2 در منطقه خلیج فارس حضور خواهد یافت و در صورت فراهم شدن شرایط آمادگی داریم تا 5 دکل دیگر در این منطقه افزایش دهیم.

    مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در جریان امضای این قرارداد گفت: ما با نیت استفاده از ظرفیت و توانمندی شرکت‌های ایرانی، این مناقصه را تنها بین شرکت‌های ایرانی برگزار کردیم و خوشبختانه حفاری شمال به عنوان یکی از شرکت‌های خوب دکل‌دار دریایی در کشور برنده این مناقصه شده است.

    سعید حافظی افزود: بسیار خرسندیم که برنده این مناقصه شرکتی صاحب تجربه و تخصص است و با تجربه‌ای که دارد می‌تواند در حفاری چاه‌های جدید و تعمیر چاه‌های موجود به ما کمک کند؛ این قرارداد نیز به منظور استفاده از دکل شرکت حفاری شمال در میادین نفتی خلیج فارس منعقد شده است.

    وی با بیان این که این دومین مناقصه برگزار شده بین شرکت‌های ایرانی دکل‌دار است، گفت: شرکت مپنا برنده اولین مناقصه شده و در یک ماه گذشته کار خود را با تعمیر 4 حلقه چاه در میدان مشترک نصرت آغاز کرده است و تعمیر سایر چاه‌های این میدان نیز در برنامه آن قرار دارد.

    حافظی افزود: دکل سحر 2 متعلق به شرکت حفاری شمال نیز ابتدای سال 95 یا قبل از شروع سال جدید به ناوگان ما اضافه خواهد شد و با این اقدام ظرفیت شرکت نفت فلات قاره ایران در حفاری و تعمیر چاه‌‌های دریایی در خلیج فارس افزوده می‎شود.

    مدیرعامل شرکت فلات قاره با بیان این که این دکل قرار است در میدان مشترک سلمان عملیات حفاری را انجام دهد،‌ گفت: با توجه به این که میادین مشترک همیشه در اولویت برنامه‌های شرکت نفت فلات قاره ایران قرار داشته است، همواره بیشترین ناوگان دکل را بر روی این میادین مستقر کرده‌ایم.

    حافظی در مورد چشم‌انداز شرکت نفت فلات قاره ایران در شرایط پسابرجام گفت: ما برنامه‌های خود را با سه محور کوتاه، میان و بلند‌مدت ارائه داده‌ایم و امیدواریم در سال 95 برنامه‌های کوتاه‌مدت خود را اجرایی کنیم؛ همچنین برنامه‌های میان‌مدت را برای سال 96 در نظر گرفته‌ایم و برنامه‌های بلند‌مدت نیز  مستلزم پیاده‌سازی مدل‌های جدید قراردادی و توسعه میادین است.

    گفتنی است، در سه ماه اخیر این دومین دکل ایرانی به کار گرفته شده در خلیج فارس است و پیش از این یک دستگاه دکل ایرانی نیز از شرکت مپنا در میادین فلات قاره در خلیج فارس به کارگیری شده بود. همچنین با برگزاری مناقصه، به زودی دکل سوم ایرانی نیز از شرکت‌های دارنده دکل ایرانی به کارگیری خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها