عصر خودرو

مدیرعامل بانک صنعت و معدن:

شاخص نوآوری جهانی ایران رو به بهبود است

عصر بازار- مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار داشت: براساس آمارهای بین المللی، شاخص نوآوری جهانی ایران طی سالهای گذشته بهبود یافته و بیش از ۱۰ پله ارتقا یافته است.

شاخص نوآوری جهانی ایران رو به بهبود است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی اشرف افخمی دوشنبه شب در افتتاحیه اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن گفت: ایران به لحاظ شاخص نوآوری جهانی (GII) در میان 152 کشور، رتبه 106 را داراست و هرچند جایگاه قابل قبولی نیست ولی نسبت به چندسال گذشته که در رتبه 118 قرار داشتیم وضعیت بهتری پیدا کرده ایم.

    وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه، امری اتفاقی و تصادفی نیست، رمز موفقیت کشورهای پیشرفته را در داشتن یک چشم انداز روشن، برنامه عملیاتی مشخص، ساختار مدیریتی چابک و حرفه ای، نیروی انسانی ورزیده و فضای کسب و کار مناسب دانست.
    افخمی به مقایسه شاخص های اقتصادی کشورهای مختلف پرداخت و گفت: برای مثال، تولید ناخالص داخلی ایران حدود 400 میلیارد دلار است و ژاپن با جمعیت یک و نیم برابر ما، تولید ناخالص داخلی 10 برابر ایران دارد.
    وی ادامه داد: ارزش تولید ناخالص داخلی کشور سنگاپور با پنج میلیون نفر جمعیت و مساحتی حدود 70 درصد مساحت تهران، به 310 میلیارد دلار می رسد و میزان تولید ناخالص داخلی تایوان نیز 530 میلیارد دلار است درحالیکه هیچ یک از این کشورها مانند ما منابع غنی طبیعی و زیرزمینی و نفت ندارند.
    افخمی تصریح کرد: این کشورهای کوچک با توجه به نوآوری و حمایت عملی از ایده های خلاقانه و به فعلیت رساندن آنها موفق شده اند بازارهای منطقه خود و حتی دنیا را در دست بگیرند.
    وی تامین مالی و سرمایه گذاری در طرح های دارای توجیه اقتصادی و تبدیل آنها به شرکت های دانش بنیان را یک الگوی تجربه شده در دنیا ذکر کرد و گفت: این شرکت ها به تدریج، سهام خود را در بورس عرضه کرده و از ایده به ثروت می رسند و ما می توانیم از این الگوها ایده بگیریم و کسب و کارهای نوپا در عرصه های مختلف را به وجود آورده و رشد دهیم.
    مدیرعامل بانک صنعت و معدن از آمادگی این بانک برای حمایت، ارائه مشاوره و تامین مالی طرح های فناورانه و ایده محور دارای توجیه اقتصادی در حوزه های صنعتی و معدنی خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات به این طرح ها به سهل گیری و در کوتاه ترین زمان ممکن و با افزایش مهلت بازپرداخت تسهیلات و همچنین بهره کمتر صورت خواهد گرفت.
    اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن از روز گذشته (10 اسفند) در بخش های نمایشگاهی و ایده بازار به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گشایش یافته و تا 12 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
    این جشنواره در محورهای راه و ساختمان، مدیریت شهری و ترافیک، پلیمر، محیط زیست، انرژی های نو، علوم کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی، پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، راه کارهای بانکی و بیمه ای، برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، عمران و شهرسازی، معدن و متالورژی، هوافضا، نفت، گاز و پتروشیمی، کسب و کارهای اینترنتی در حوزه IT، نرم افزارهای کاربردی، سیستم های آموزشی نوین، خودرو، رباتیک، مکاترونیک، اپتیک، صنایع غذایی، بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی تدارک یافته و با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک صنعت و معدن برگزار می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها