عصر خودرو

فرمان بازار در دست خودرویی‌ها

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد ادامه جو منفی و اصلاح قیمتی بود.

فرمان بازار در دست خودرویی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار دیروز با افت قیمتی گروه پالایشگاهی و بسته بودن نمادهای عمده گروه خودرویی شاخص 194واحد افت کرد و به رقم 77هزار و 539واحد رسید. در بازار دیروز معامله‌گران در مهم‌ترین موضوع شاهد بازگشایی نماد «ورنا» بودند، این نماد که به دلیل تعدیل سود متوقف شده بود بازگشایی شد. «ورنا» همچنین برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی (از 300 به 600 میلیارد تومان) را دارد، این شرکت در صورت‌های مالی 3 ماهه منتهی به سال مالی شهریور آینده به جای زیان 9 ریالی قبلی، برای هر سهم 641 ریال سود پیش‌بینی کرد. این تغییر با اهمیت به دلیل شناسایی سود حاصل از سایر فعالیت‌ها ناشی از سود عملکرد سالهای 89 لغایت 93 سهام شرکت ایران‌خودرو است که درخصوص اقاله مبایعه‌نامه بین «ورنا» و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی بوده است. همچنین با پرداخت بدهی به سرمایه‌گذاری سایپا، هزینه‌های مالی کاهش یافته و مقرر شده محاسبه بهره (سالانه 24 درصد) نسبت به اصل بدهی شرکت رنا به سرمایه‌گذاری سایپا از اول فروردین سال جاری متوقف شود.

    در همین حال بازار همچنان با توقف نمادهای گروه سایپا شامل شرکت سایپا، سرمایه‌گذاری سایپا، پارس‌خودرو و زامیاد نیز مواجه است و انتظار می‌رود این نمادها نیز به زودی بازگشایی شوند. در همین حال دیروز بار دیگر موضوع واگذاری شرکت مالیبل مطرح شد. براساس اعلام جدید سه‌شنبه آینده 18 اسفند 349 میلیون و 676 هزار و 303 سهم شـرکت مالیبل سایپا به قیمت پایه هر سهم 8 هزار و 491 ریال و به ارزش پایه 296 میلیارد و 910 میلیون تومان و به‌صورت نقد روانه میز فروش می‌شود. سایپا طبق مجمع فوق‌العاده 14 بهمن، از شمول ماده 141 قانون تجارت و زیاندهی خارج شده و برنامه‌هایی برای اصلاح ساختار مالی از طریق افزایش و کاهش سرمایه 7 زیرمجموعه و فروش دو قطعه زمین و... را در پیش گرفته است. در بازار دیروز تکذیب موضوع افزایش سرمایه پالایشگاه بندرعباس باعث افت گروه پالایشگاهی شد به‌گونه‌ای که پالایشگاه بندرعباس تا صف فروش عقب‌نشینی کرد. محمدرضا صدری مدیر‌مالی «شبندر» با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس اعلام کرد: این شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه در دست اقدام ندارد. بدیهی است در صورت اقدام به افزایش سرمایه مراتب به اطلاع خواهد رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها