عصر خودرو

وزیر نیرو خبر داد:

برگزاری ۵ مناقصه بزرگ برقی در ایران

عصر بازار- وزیر نیرو با اشاره به برگزاری ۵ مناقصه بین‌المللی در صنعت برق، خواستار مشارکت ایران و کره در طرح‌های جدید نیروگاه‌سازی شد و گفت: کره‌ای‌ها می‌توانند در طرح هوشمندسازی شبکه برق مشارکت کنند.

برگزاری ۵ مناقصه بزرگ برقی در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حمید چیت‌چیان بعد از ظهر امروز در دیدار با «جو هیون‌‌ها» وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی با بیان اینکه ایران و کره‌جنوبی سابقه همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی با همدیگر دارند، گفت: از این رو با توجه به شرایط ایران در دوران پس از تحریم، خواهیم توانست این روابط را تعمیق ببخشیم.

    وزیر نیرو با اعلام اینکه کره جنوبی از دانش و توانایی فنی بالایی در زمینه آب و برق برخوردار است، با اشاره به برنامه‌های ایران برای توسعه ظرفیت برق کشور، تصریح کرد: ایران از شبکه گسترده برق به ظرفیت 74 هزار مگاوات برخوردار بوده، اما این ظرفیت جوابگوی نیازهای کشور در آینده نیست و پیش‌بینی می‌شود تا 10 سال آینده 47 تا 50 هزار مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار شود.

    این عضو کابینه دولت، افزود: بخشی از این افزایش ظرفیت مربوط به نیروگاه‌هایی است که عمر بالایی دارند و بایستی از مدار خارج کنیم و برای این موضوع نیاز به نیروگاه‌های جدید داریم، اما بخش دیگر ظرفیت‌های جدیدی است که باید با احداث نیروگاه‌های جدید وارد مدار شود.

    وزیر نیرو با اشاره به لزوم بازتوانی و به سازی نیروگاه‌ها در کشور بیان کرد: موضوع افزایش راندمان نیروگاه‌ها از برنامه‌های اصلی صنعت برق است و ما از مشارکت شرکت‌های کره‌ای در این زمینه استقبال می‌کنیم.

    این مقام مسئول با بیان اینکه اولویت دیگر ایران افزایش ظرفیت انتقال برق کشور از 400 کیلوولت به  765 کیلوولت است، تبیین کرد: هم اکنون 5 مناقصه برای احداث 400 پست انتقال و فوق توزیع در دست انجام داریم که در این مناقصه‌ها می‌خواهیم انتقال تکنولوژی برای ساخت پست‌های GIS هم انجام گیرد؛ از این رو از شرکت‌های کره‌ای برای شرکت در این مناقصه‌ها دعوت می‌کنیم.

    چیت‌چیان به برنامه‌هوشمندسازی شبکه برق کشور اشاره کرد و افزود: در طول 5 سال آینده بیش از 10 میلیون مشترک برق در کشور تحت پوشش این شبکه هوشمند قرار بگیرند؛ در این زمینه شرکت‌های کره‌ای از توان فنی خوبی برخوردار هستند که ایران تمایل به دریافت پیشنهادهای این شرکت‌ها دارد.

    وزیر نیرو به زمینه‌های همکاری دو کشور در بخش آب اشاره کرد و یادآور شد: هم‌اکنون با همکاری یک شرکت کره‌ای طرح مدیریت شبکه‌های توزیع آب در دو شهر بوشهر و شیراز در دست اجرا است، اما در زمینه سدسازی، طرح‌های نمک‌زدایی آب دریا، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب و نیروگاه‌های برق‌آبی پروژه‌های متعددی در دست اجرا داریم که شرکت‌های کره‌ای می‌توانند در این طرح‌ها مشارکت کنند.

    «جو هیون‌‌ها» وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی هم در این نشست هدف از سفر به ایران را آماده‌سازی مقدمات لازم برای سفر رئیس‌جمهور این کشور به ایران و برگزاری یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور عنوان کرد و اظهار داشت: از زمان آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور، ثابت کرده‌ایم که ایران را در هیچ شرایطی تنها نمی‌گذاریم و ما یک شریک قابل اعتماد برای ایران هستیم.

    وی ادامه داد: تمایل داریم علاوه بر مشارکت در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی، شریک مهم ایران در ساختار صنعتی این کشور باشیم و پیشنهادهایی در زمینه مشارکت در طرح های تحقیق و توسعه، خودروسازی، الکترونیک، فولاد و کشتی‌سازی داریم.

    این مقام دولت سئول تاکید کرد: در زمینه ساخت نیروگاه و تامین تجهیزات نیروگاهی نیز آمادگی لازم برای همکاری با شرکت‌های ایرانی را داریم و می‌توانیم این کار را هم به صورت مشترک با شرکای ایرانی و هم از طرف کره انجام دهیم.

    «جو هیون‌‌ها» دیگر زمینه‌های همکاری با ایران را بهسازی و افزایش راندمان نیروگاه‌ها، توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و مدیریت منابع آب عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با نهایی شدن پیشنهادهای همکاری تا زمان سفر رئیس‌جمهور کره به ایران، شاهد آغاز فصل جدیدی از همکاری‌های دو کشور باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو