عصر خودرو

چیت چیان بعد از دیدار وزیر انرژی کره جنوبی:

ایران و کره جنوبی همکاری در زمینه صنایع آب و برق را از اردیبهشت۹۵ اجرایی می کنند

عصر بازار- وزیر نیرو با بیان اینکه قراردادهای مختلفی با کره ای ها در زمینه صنایع آب و برق و انرژی های تجدیدپذیر منعقد شده است، افزود: از اردیبهشت ماه سال آینده و همزمان با سفر رئیس جمهوری این کشور به ایران، این قراردادها اجرا می شود.

ایران و کره جنوبی همکاری در زمینه صنایع آب و برق را از اردیبهشت۹۵ اجرایی می کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش «عصربازار» به نقل از ایرنا، حمید چیت چیان عصر امروز (دوشنبه) بعد از دیدار با «جوهوانگ وان» وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی با وی در محل وزارت نیرو، با یادآوری سابقه همکاری و آشنایی دیرینه شرکت های دو کشور اظهار کرد: امکان همکاری در زمینه های مختلفی همچون ساخت نیروگاه ها، تجهیزات انتقال و توزیع برق، شبکه های هوشمند برق، انرژی های تجدیدپذیر و پروژه های آبی شامل نیروگاه های برقابی، شبکه های آب و فاضلاب و تصفیه خانه ها وجود دارد.
    به گفته این مقام مسئول، شرکت های کره ای همواره پروژه های مشخصی را پیگیری و دنبال می کنند و در این دیدار از طرف کره ای خواسته شده تا درخصوص انتقال فناوری های نوین و فاینانس (تامین مالی خارجی) همکاری بیشتری با ایران داشته باشند.
    وی خاطرنشان کرد: مطابق توافق های انجام شده در این جلسه، در آینده شاهد ارتقای سطح همکاری های دو طرف در حوزه انرژی خواهیم بود و این توافق ها از اردیبهشت ماه سال آینده و همزمان با سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران اجرایی می شود.
    چیت چیان تصریح کرد: شرکت های ایرانی که از آمادگی و قابلیت های فنی و تخصصی لازم برخوردار باشند، می توانند به همکاری هرچه بیشتر با کره ای ها بپردازند.
    وی یادآورشد: خرید نفت از ایران یکی دیگر از مطالبات جدی وزیر کره ای بود و یکی از اهداف اصلی سفر وی به تهران را تشکیل می دهد.

    ** آمادگی کره جنوبی برای همکاری در بخش ساخت سد و نیروگاه و پروژه های آب شیرین کن
    جوهوانگ وان در ادامه به خبرنگاران گفت: ایران و کره جنوبی می توانند در زمینه های توزیع برق، ارتقای بهره وری برق، منابع آب، انرژی های تجدیدپذیر و شبکه های کوچک برق با هم همکاری داشته باشند.
    وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی خاطرنشان کرد: متخصصان این کشور آماده اند تا در زمینه ساخت سدها و نیروگاه ها، همچنین پروژه های آب شیرین کن و افزایش میزان توزیع آب با شرکت های ایرانی مشارکت بیشتری داشته باشند.
    ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و کره جنوبی در سال 2013 معادل چهار میلیارد و 100 میلیون دلار بوده است. از این میزان 360 میلیون دلار صادرات ایران به کره جنوبی و سه میلیارد و 800 میلیون دلار واردات از کره صورت گرفته است. با احتساب صادرات نفت خام، حجم تجارت دو کشور در این سال به 9 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید.
    دیروز (یکشنبه) با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان، یک یادداشت تفاهم پنج میلیارد یورویی بین ایران و کره جنوبی به امضا رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو