عصر خودرو

روز گذشته به ثبت رسید؛

انعقاد ۱۶هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۱۶هزار و ۶۹۶ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار میلیارد و ۸۰۷ میلیون ریال رسید که رشد ۱۹ درصدی را نسبت به معاملات روز شنبه تجربه کرد، چرا که حجم معاملات در اولین روز هفته به ۱۳ هزار و ۹۷۷ قرارداد رسیده بود.

انعقاد ۱۶هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز گذشته بهای سکه در هر چهار سررسید بازار آتی با کاهش روبه رو شد، به طوری که معاملات سکه برای تحویل اسفند امسال 993 هزار تومان معامله شد که کاهش 1/24 درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با قیمت یک میلیون و 21 هزار تومان به فروش رسید و افت 1/62 درصدی را به ثبت رساند.

    سکه تحویل تیر 95نیز با قیمت یک میلیون و 59 هزار تومان معامله و کاهش 0/83 درصدی روبه رو شد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و 88 هزار تومان معامله شد و افت 0/87 درصدی را در این روز به ثبت رساند.

    همچنین در بازار نقدی نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای 993 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز شنبه 8 هزار تومان افت داشت.

    هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 504، 273 و 186 هزار تومان معامله شد، نرخ نیم سکه بی تغییر و ربع سکه یک هزار تومان کاهش یافته اما قیمت سکه گرمی تغییری را تجربه نکرد.

    برخی از معامله گران با توجه به روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید، افزایش تقاضا و در نتیجه رشد بهای سکه را انتظار می کشند

    از سویی در بازارهای جهانی نیز استرس بازارهای مالی بین المللی رو به افزایش است و کاهش ارزش یوان چین نیز موجب افزایش خروج سرمایه از این کشور شده است. گرچه قیمت طلا از 1900دلار در سال 2011 به بالای 1200 دلار کاهش یافته ولی همچنان یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری به شمار می رود که این موضوع انگیزه خریداران را برای سکه در بازار داخلی دو چندان کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها