عصر خودرو

شکور علیشاهی تحلیل‌گر تکنیکال بورس:

پالایشگاهی‌ها لیدر بعدی بازار هستند

عصر بازار- یک تحلیل‌گر تکنیکال بورس معتقد است به زودی پالایشگاه‌ها لیدر اصلی بازار می‌شوند و صنعت خودرو که اکنون لیدر است جای خود را به صنعت پالایشگاه می‌دهد.

پالایشگاهی‌ها لیدر بعدی بازار هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲:۰۰

    شکور علیشاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصربازار» با بیان اینکه احتمال صعود شاخص بیشتر از نزول آن است، افزود: حرکت صعودی پیشین شاخص قدرت زیادی داشته است و به همین دلیل می‌تواند مقاومت موجود در 78 هزار واحد را شکسته و به حرکت مثبت خود ادامه دهد. البته پیش‌بینی می‌شود شاخص 10 تا 15 روز بین 77 هزار و 500 واحد و 78 هزار و 500 واحد نوسان کند.
    وی برای احتمال شکستن مقاوت 78 هزار واحد شاخص نیز بیان کرد: اگر شاخص مقاومت موجود در 78 هزار واحد را بشکند، احتمال حرکت شاخص به سمت 91 هزار واحد افزایش می‌یابد. البته نباید فراموش کرد که در رنج 85 هزار واحد تا 89 هزار واحد مقاومت‌های جدی وجود دارند. به این ترتیب مهمترین مقاومت روی 85 هزار واحد است که شکستن این مقدار بسیار مشکل به نظر می‌رسد.
    به گفته علیشاهی، شکسته شدن مقاومت 85 هزار واحدی بستگی به اتفاقات و خبرهای خوب اقتصادی دارد و انبساطی بسته شدن بودجه سال آتی نقش زیادی ایفا می‌کند.
    این فعال بورس به پیش‌بینی حرکت شاخص در سال آتی اشاره و تشریح کرد: فصل مجامع در تیر ماه است و در این دوران معمولا روند شاخص خنثی یا نزولی پیگیری می‌شود. به این ترتیب اگر شاخص بورس تا انتهای امسال مقاومت 78 هزار واحد را نشکند، صعود شاخص به بعد از تیرماه موکول می‌شود.
    این تحلیل‌گر تکنیکال بورس ادامه داد: صنعت پالایشگاهی به تازگی روند نزولی خود را شکسته است و احتمال حرکت صعودی دارد. همچنین صنعت خودرو که رشد مناسبی داشته است از حالا به بعد پر ریسک شده و احتمال حرکت نزولی دارد. بنابراین احتمال لیدر شدن صنعت پالایشگاهی زیاد است که با خبرها و اتفاقات خوب این احتمال افزایش نیز خواهد یافت.
    وی افزود: اگر پالایشگاهی‌ها لیدر اصلی بازار شوند در سال آتی صنعت پتروشیمی و فلزات اساسی نیز به حرکت بیشتر شاخص کمک می‌کنند. همچنین به این دلیل که پترو شیمی ها و فلزات اساسی  سهم‌های سودده‌ای هستند و سود تقسیمی مناسبی دارند در فصل مجامع که سهام‌داران به دنبال سهم‌های سودده هستند، مورد اقبال قرار می‌گیرند.
    علیشاهی ادامه روند صعودی بازار را وابسته به گزارش پیش‌بینی شرکت‌ها برای سال 95 دانست و گفت: کافی است پیش‌بینی عملکرد شرکت‌ها همراه با تعدیل منفی نباشد تا شاهد وضعیت مناسب بازار در سال آتی باشیم.
    به گفته این تحلیل‌گر تکنیکال بورس، برخی از سهام‌داران روی 85 هزار واحد از بازار خارج می‌شوند و پس از عبور شاخص از 89 هزار و 500 واحد به بازار باز می‌گردند. در واقع این سهام‌داران محدوده بین این دو رقم را پر ریسک می‌دانند.
    این فعال بورس به سهام‌داران توصیه کرد: برای خرید سهام حتما از تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال استفاده کنند و دست به خرید هر سهمی نزنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها