عصر خودرو

طلا سودده‌تر از ارزها، اوراق قرضه، و بورس‌ها در سال ۲۰۱۶

عصر بازار- رشد ۱۵ درصدی قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۶ موجب شده تا این دارایی از اوراق قرضه با سود بالا و سرمایه گذاری، اوراق خزانه، تمامی ارزها و شاخص های مهم بورس پیشی بگیرد.

طلا سودده‌تر از ارزها، اوراق قرضه، و بورس‌ها در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، طلا از ابتدای امسال تاکنون بهترین عملکرد را در بین دارایی های مهم جهان داشته است. رشد 15 درصدی قیمت طلا موجب شده تا این دارایی از اوراق قرضه با سود بالا و سرمایه گذاری، اوراق خزانه، تمامی ارزها و شاخص های مهم بازارهای بورس در کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور پیشی بگیرد.

    آشفتگی در بازارهای بورس و بازارهای ارز موجب شده تا تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش پیدا کند. اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا در سال 2016، 4.5 میلیارد دلار سرمایه جدید جذب کرده که بیشترین میزان جذب سرمایه در میان تمام صندوق های سرمایه گذاری طلا بوده که در آمریکا فهرست شده اند. تنها چند ماه پیش اوضاع این صندوق کاملا برعکس بود و خروج سرمایه ها از این صندوق موجب شده بود حجم دارایی های آن در ماه دسامبر به پایین ترین رقم در 5 سال گذشته برسد.

    دان دنبو، تحلیلگر بازار طلا در این باره می گوید: «طلا بزرگترین داستان امسال بوده است... تابستان سال گذشته، مردم طلا را یادگار دوران بربریت می خواندند و هیچکس اهمیتی به طلا نمی داد. اما اکنون آهسته آهسته خرید طلا در حال افزایش یافتن است.»

    قیمت طلا از پایان ماه ژانویه تاکنون 9.3 درصد رشد داشته و به 1220 دلار و 40 سنت رسیده است. فلز زرد در آستانه ثبت بهترین عملکرد خود در ماه های فوریه سال های مختلف از 1979 تاکنون قرار دارد. امسال، اوراق قرضه خزانه داری آمریکا 2.9 درصد رشد داشت در حالی که ارزش شاخص آل کانتری ورلد ام اس سی آی 6.5 درصد افت داشته است. این، بهترین عملکرد را در بین ارزهای مختلف داشته و ارزش آن 5.5 درصد در برابر دلار بالا رفته است.

    بدتر شدن اوضاع اقتصادهای جهان نگرانی ها در این باره را افزایش داده که این کاهش رشد جهانی ممکن است بر رشد اقتصادی آمریکا هم تاثیر بگذارد و این مسئله جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران را افزایش داده است.

    در عین حال، این احتمال تقویت شده که ممکن است فدرال رزرو آمریکا با آن سرعتی که وعده داده بود، نرخ بهره را افزایش ندهد، زیرا ممکن است سرعت رشد اقتصادی آمریکا کند شده باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها