عصر خودرو

رونق معاملات طلایی بورس کالا ادامه دارد؛

رشد ۶۰درصدی حجم قراردادهای آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۱۳ هزار و ۹۷۷ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار میلیارد و ۹۲۴میلیون ریال رسید که رشد ۶۰ درصدی را نسبت به معاملات روز پنجشنبه تجربه کرد، چرا که حجم معاملات در آخرین روز هفته گذشته به ۸ هزار و ۷۰۲ قرار داد رسیده بود.

رشد ۶۰درصدی حجم قراردادهای آتی سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز گذشته بهای سکه در هر چهار سررسید بازار آتی با کاهش روبه رو شد، به طوری که معاملات سکه برای تحویل اسفند امسال یک میلیون و 6 هزار تومان معامله شد که کاهش 1/1 درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با قیمت یک میلیون و 68 هزار تومان به فروش رسید و افت 1/05 درصدی را به ثبت رساند.

    سکه تحویل تیر 95 نیز با قیمت یک میلیون و 68 هزار تومان معامله و کاهش 1/29 درصدی روبه رو شد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و 98 هزار تومان معامله شد و افت 1/39 درصدی را در این روز به ثبت رساند.

    همچنین در بازار نقدی نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای یک میلیون و یک هزار تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه 3 هزار تومان افت داشت.

    هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 504، 272 و 187 هزار تومان معامله شد، نرخ نیم سکه 2 هزار تومان و ربع سکه 3 هزار تومان کاهش یافته اما قیمت سکه گرمی تغییری را تجربه نکرد.

    برخی از معامله گران با توجه به روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید، افزایش تقاضا و در نتیجه رشد بهای سکه را انتظار می کشند و این در حالی است که گروهی دیگر از سرمایه گذاران معتقدند، سکه و دلار پتانسیل لازم برای افزایش را دارا نیستند و پس از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها و افزایش عرضه، محرکی برای تقویت بازار سکه و دلار وجود ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو