عصر خودرو

یک فعال بورس در تحلیل بازار امروز مطرح کرد:

افت شاخص بورس مقطعی است

عصر بازار- احسان رضاپور معتقد است: در حال حاضر خوش‌بینی در بازار سهام در حال تقویت است و در شرایط فعلی نباید نگران افت شاخص بورس بود، افت‌هایی که در شاخص به وجود می‌آید مقطعی است و نباید آن را به معنای ریزش بازار سهام تعبیر کرد.

افت شاخص بورس مقطعی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، بورس اوراق بهادار تهران که اولین روز هفته را با رشد بیش از 350 واحدی شاخص کل به پایان رسانده بود، در معاملات امروز شاخص با ریزش حدود 494 واحدی به کار خود خاتمه داد.

    طی روزهای اخیر چند عامل منجر به کاهش حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته‌های گذشته شده و بازار را در فاز احتیاط و تردید قرار داده است. در همین راستا یک فعال بازار سرمایه از علت اصلی کاهش حجم و ارزش معاملات اظهار نظر کرد.

    احسان رضاپور اظهار کرد: به نظر می‌رسد هیجانی که از چند روز پیش برای خرید در سهام شرکت‌ها دیده می‌شد کمتر شده است، یکی از مهم‌ترین دلایل آن هم توقف یکسری از نمادها در شرکت‌های خودروسازی است و اینکه افزایش قیمت مابقی سهم‌ها باعث شده بسیاری از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری ورود نکنند.

    او افزود: از طرف دیگر به واسطه افزایش نسبی قیمت نفت و ابهامی که در شرایط مالی شرکت‌های پالایشگاهی وجود دارد اخیرا اقبال زیادی در این صنعت نظاره‌گر بودیم که در واقع این موضوع باعث شده این گروه حجم معاملات خود را در عددهای بالاتر حفظ کند البته عددهایی که در این گروه در هفته گذشته شاهد بودیم نسبت به این هفته مقداری فاصله دارد.

    این فعال بازار سهام خاطر نشان کرد: با مشخص شدن نسبی نتیجه انتخابات خوش‌بینی در وضعیت آینده کشور در بحث تعاملات بین‌المللی و بهبود روابط با کشورهای خارجی حاکم شده است و تاثیر آن در وضعیت شرکت‌ها، تولید، فروش و هزینه‌های مالی نسبت به گذشته بیشتر شده است این موضوع می‌تواند باعث می‌شود رونق فعلی بورس همچنان پایدار بماند از طرف دیگر باید افت‌هایی که در شاخص به وجود می‌آید را افتی مقطعی بدانیم و نیاید آن را به معنای ریزش بازار سهام تعبیر کنیم.

    رضاپور تصریح کرد: به نظرمی‌رسد در این هفته وضعیت نوسانی در بازار سهام رخ دهد یعنی یک روز منفی باشد و روز بعد مثبت باشد. با توجه به خوش‌بینی که در بازار سهام در حال تقویت است نباید نگران وضعیت بازار سهام بود به خصوص در شرکت‌هایی که شرایط بنیادی مناسب‌تری دارند مانند گروه بانکی، دارویی، حمل و نقلی و ساختمانی نباید نگرانی خاصی راجع به ریزش بازار سهام داشته باشیم.

    این کارشناس بازار سهام بیان کرد: این تصور وجود دارد که  بازار سهام به سمت شرکت‌هایی که وضعیت بنیادی خوبی دارند و در رشد بازار کمتر به آنها توجه شده گرایش پیدا کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها