عصر خودرو

رئیس مجمع تجار پاکستان اعلام کرد

استقبال جامعه تجار پاکستان از لغو تحریم‌های ایران

عصر بازار- ابراهیم قریشی گفت، لغو تحریم های ایران و برقراری مجدد کانال های بانکی بین ایران و پاکستان موجب احیای فعالیت های تجاری و اقتصادی بین دو کشور همسایه خواهد شد.

استقبال جامعه تجار پاکستان از لغو تحریم‌های ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ابراهیم قریشی گفت، لغو تحریم های ایران و برقراری مجدد کانال های بانکی بین ایران و پاکستان موجب احیای فعالیت های تجاری و اقتصادی بین دو کشور همسایه خواهد شد.

    قریشی گفت : «بانک مرکزی پاکستان تصمیمی بسیار به موقع گرفته و اکنون فرصت های قابل توجهی برای افزایش مبادلات تجاری، سرمایه گذاری و همکاری های اقتصادی با ایران وجود دارد. در غیاب یک کانال بانکی، مبادلات تجاری دو جانبه با ایران تاثیر بدی دیده  و اقدام بانک مرکزی پاکستان به تسهیل فعالیت های جامعه تجار در زمینه معاملات تجاری دو جانبه کمک خواهد کرد.»

    با توجه به اینکه هر دو کشور از پتانسیل استفاده نشده بالایی برخوردارند، روابط تجاری دو کشور می تواند به سطح بالایی برسد. وی گفت، لغو تحریم های ایران راه را برای تجارت دو کشور در یک فضای مساعد هموار می کند. وی از تجار پاکستانی خواست تا فرآیند سرمایه گذاری مشترک با همتایان ایرانی شان را سرعت ببخشند، زیرا دو کشور پتانسیل عظیمی برای رساندن ارزش مبادلات به 10 میلیارد دلار در سال دارند.

    قریشی در ادامه گفت: «من انتظار دارم مبادلات تجاری بین ایران و پاکستان تنها در عرض یک سال به بالای 3 میلیارد دلار برسد، زیرا ایران بسیار ارزان تر از دیگر کشورهاست.»

    وی افزود، ایران و پاکستان نه تنها دارای مرز مشترک هستند، بلکه از تاریخ با شکوه مشترکی نیز برخوردارند، اما در طی سال های اخیر، روند تجارت بین دو کشور آسیبی جدی دیده است.

    «آمریکا به بهانه برنامه هسته ای تحریم های گسترده ای را علیه ایران وضع کرده بود و از آن زمان کانال بانکی با ایران قطع شده بود و بانک های پاکستانی تمایلی برای همکاری با ایران نداشتند.»

    وی گفت، محصولات مهمی که پاکستان از ایران وارد خواهد کرد عبارتند از مواد شیمیایی، پلاستیک، حبوبات، شیر، ال پی جی، بنزین و سرامیک. پاکستان هم می تواند کاغذ و مقوا، برنج، میوه، تجهیزات جراحی و کالاهای ورزشی به ایران صادر کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها