عصر خودرو

ترامپ:

اگر در انتخابات پیروز شوم، خیلی سریع معامله با ایران را جوش می‌دهم

عصر بازار- او مدعی شده هر ۳ کشور دوست ندارند او پیروز انتخابات شود، چون احساس می‌کنند ترامپ با آنها سخت می‌گیرد و می‌توانند در صورت پیروزی "جو بایدن خواب‌آلود"، آمریکا را صاحب شوند.

اگر در انتخابات پیروز شوم، خیلی سریع معامله با ایران را جوش می‌دهم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از عصر ایران، دونالد ترامپ در اظهاراتی مدعی شده اگر در انتخابات آبان ماه امسال پیروز شود خیلی سریع با کشورهایی چون ایران و کره شمالی معامله و توافق خواهد کرد.

    ترامپ جمعه شب (دیشب) در جریان یک نشست خبری در شهر "بدمینستر" ایالت نیوجرسی آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ارزیابی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا درباره تلاش 3 کشور چین، روسیه و ایران برای تاثیرگذاری در انتخابات پیش روی آمریکا، این مدعا را مطرح ساخت.

    او مدعی شده هر 3 کشور دوست ندارند او پیروز انتخابات شود، چون احساس می‌کنند ترامپ با آنها سخت می‌گیرد و می‌توانند در صورت پیروزی "جو بایدن خواب‌آلود"، آمریکا را صاحب شوند.

    ادعای ترامپ درباره 3 کشور درحالی است که ارزیابی دستگاه‌های اطلاعاتی آنها درباره روسیه مغایر با اوست و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند دولت روسیه خواستار تداوم دوران ریاست جمهوری ترامپ است و می‌کوشد بایدن را تخریب کند؛ اما درباره چین و روسیه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند هر 2 کشور خواهان شکست ترامپ در انتخابات هستند.

    ترامپ مدعی شد ایران بی‌نهایت خواستار دستیابی به یک معامله (توافق) با آمریکاست اما در عین حال خیلی دوست دارد ببیند که او رییس جمهوری نمی‌شود، اما او اعلام می‌کند: اگر و وقتی در انتخابات برنده شود خیلی سریع با ایران معامله خواهد کرد."

    او پیشتر نیز به ایران توصیه کرده منتظر انتخابات نباشد چون پس از انتخابات باید 2 برابر بیش از آنچه که امتیاز دهد، برای توافق با آمریکا بپردازد.

    او گفت:" اگر و وقتی ما پیروز انتخابات شویم خیلی سریع با ایران به توافق خواهیم رسید، خیلی  سریع با کره شمالی به توافق می‌رسیم... اما اگر من در انتخابات پیروز نشوم کشور ما ممکن است وارد جنگ با کره شمالی شود و چنین جنگی بسیار بد خواهد بود... ما الان روابطی با کره شمالی داریم که هیچ گاه در دولت سابق (اوباما) چنین روابطی با آنها نداشتیم."

    او همچنین هر 3 کشور ایران، چین و روسیه را متهم به تلاش برای مداخله در روند انتخابات آتی آمریکا کرد اما گفت آمریکا حواسش به این 3 کشور هست:" ما حواسمان به کشورهای چین، روسیه ، ایران و کره شمالی یا خیلی کشورهای دیگر است. برای آنها راحت است که در انتخاباتی که به شکل پُستی برگزار می‌شود، دخالت کنند. ما باید خیلی حواسمان جمع باشد و خیلی کارها انجام دهیم."

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو