عصر خودرو

تحت تاثیر افت شدید موجودی انبارهای آمریکا:

قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر رسید

عصر بازار- بدنبال انتشار داده‌ها مبنی بر کاهش شدید موجودی انبارهای نفت آمریکا و همچنین تضعیف دلار و البته بالا رفتن شمار مبتلایان به ویروس کرونا، بهای نفت به بالاترین سطح از ماه مارس تاکنون رسید.

قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، نفت خام برنت با رشد 1.63 دلاری یا 3.67 درصدی هر بشکه 46.06 دلار معامله شد و وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 1.59 دلاری یا 3.81 درصدی هر بشکه 43.79 دلار دست به دست شد.

    براساس اعلام موسسه نفت آمریکا، موجودی انبارهای این کشور در هفته منتهی به اول آگوست به 520 میلیون بشکه کاهش پیدا کرد و این در حالی است که کارشناسان انتظار کاهش 3 میلیون بشکه‌ای را داشتند.

    در سوی دیگر، دلار تضعیف شده که نفت را خریداران خارجی ارزان تر می کند، از قیمت‌های جهانی طلای سیاه حمایت کرد.

    «کریگ ارلام» تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در این خصوص گفت: تضعیف دلار بیشک برای بازار کامودیتی منفعت دارد و نفت نیز بی‌شک از قبل افت آن سود می‌برد.

    علاوه بر این، نشانه‌ها مبنی بر پیشرفت مذاکرات دمکرات‌ها، کنگره آمریکا و کاخ سفید بر سر بسته کرونایی جدید، نوعی فضای حامیانه برای قیمت نفت ایجاد کرده است.

    داده‌های فعالیت کارخانه‌ای آمریکا در هفته جاری نیز از بهبود سفارشات حکایت داشت؛ موضوعی که برخی از تحلیلگران از آن به عنوان نشانه‌ای از احیای اقتصادی یاد می‌کنند.

    شاخص مدیران خرید منتشر شده توسط آی‌اچ‌اس مارکیت نیز حاکی از آن بود که فعالیت اقتصادی منطقه یورو در جولای به رشد متوسط رسیده است.

    علاوه بر این، افزایش بهای نفت در حالی رخ داده است که شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافته است؛ موضوعی که می‌تواند احیای تقاضای سوخت را تهدید کند.

    شمار تلفات جهانی ناشی از کووید-19 امروز از مرز 700 هزار تن تجاوز کرد.

    موسسه جی‌بی‌سی‌انرژی در این خصوص اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که تقاضای نفت در سه ماهه سوم سال در مقایسه با مدتی مشابه به اندازه حدود 7درصد کاهش پیدا کند و این رقم برای بنزین و سوخت دیزل حدود 4 درصد خواهد بود؛ آماری که از کند شدن روند احیا حکایت داشته و بازگشت به سطوح سال 2019 را بیش از پیش در ابهام فرو می‌برد.

    برچسب ها