عصر خودرو

فرابورس در ۵ ماه از عرضه اولیه ۹ شرکت میزبانی کرد؛

۵.۵ میلیون نفر سهامدار شاروم شدند

عصر بازار- عرضه اولیه‌های فرابورس ایران در سال ۹۹ شتاب بیشتری گرفته و در میانه پنجمین ماه از این سال، شرکت پتروشیمی ارومیه به عنوان نهمین عرضه اولیه امسال فرابورس با قیمت ۶۳۰۰ ریال روی تابلو معاملات می‌رود.

۵.۵ میلیون نفر سهامدار شاروم شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، امروز 15 مردادماه، عرضه اولیه 15 درصد از سهام شرکت پتروشیمی ارومیه در بازار دوم فرابورس با استقبال 5 میلیون و 433 هزار و 190 نفری مشارکت‌کنندگان همراه شد ‏که در نهایت 5 میلیون و 415 هزار و 548 کد، سهامدار «شاروم» شدند.

    دامنه ثبت سفارش در عرضه اولیه این شرکت از مبلغ 6200 تا 6300 ریال در نظر گرفته ‏شد که هر سهم شاروم در سقف این بازه یعنی 6300 ریال قیمت خورد و حداکثر 16 سهم شرکت پتروشیمی ارومیه به هر یک از مشارکت‌کنندگانی که در این قیمت سفارش خود را ثبت کرده بودند، تخصیص داده شد.

    همچنین مدیر عرضه اولیه 105 میلیون سهم از کل سهام شاروم، شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات بود و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد و مدیریت توسعه سرمایه‌ گروه پتروشیمی ایرانیان به ترتیب متعهد خرید 33.3 و 16.67 درصد از سهام قابل عرضه در این عرضه شدند.

    معاملات ثانویه سهام شاروم نیز از یکشنبه 19 مردادماه به عنوان اولین روز کاری هفته آتی کلید می‌خورد و مقرر شده در همین روز 21 میلیون سهم از سهام شرکت پتروشیمی ارومیه با قیمت 6300 ریالی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه شود.

    گفتنی است شرکت پتروشیمی ارومیه در سال 1377 تاسیس شده و در حال حاضر جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت گروه پتروشیمی ‏سرمایه‌گذاری ایرانیان است.‏ موضوع اصلی فعالیت این شرکت شامل احداث، راه‌اندازی و بهره‌برداری از کارخانجات صنعتی به منظور ‏تولید، بازاریابی، فروش و صدور محصولات پتروشیمی و ... می‌شود.

    برچسب ها