عصر خودرو

در نظرسنجی ١٤٢٨ نفری کیتکونیوز به ثبت رسید؛

رای ١١١١ نفری به گرانی طلا

عصر بازار- تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که علیرغم کاهش قیمت طلا، سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی همچنان نسبت به افزایش قیمت این فلز گرانبها در روزهای آینده امیدوار هستند.

رای ١١١١ نفری به گرانی طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، تازه ترین نظرسنجی از سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی حاکی است که روند صعودی قیمت طلا در هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت.

    بر اساس این گزارش انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و سایر کشورهای بزرگ موجب شده است تا قیمت جهانی طلا بار دیگر با کاهش روبرو شود.

    در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز 1428 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 1111 نفر یا 78 درصد پیش بینی کرده اند که قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد. هفته گذشته نیز 71 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد.

    در همین حال 212 نفر معادل 15 درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا با کاهش همراه خواهد شد و 105 نفر معادل 7 درصد نیز گفته اند که قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

    از 34 کارشناس ارشد اقتصادی نیز 18 نفر در نظرسنجی این هفته شرکت کرده اند که از این تعداد نیز 10 نفر معادل 56 درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند.

    5 کارشناس ارشد اقتصادی معادل 28 درصد نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا طی هفته آینده کاهش خواهد یافت و 3 نفر معادل 17 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود.

    بسیاری از فعالان بازار طلا بر این باورند که سطح حمایتی این فلز زرد در شرایط کنونی 1200 دلار خواهد بود. هنوز برخی از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا احتمالا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و می تواند رکوردهای جدیدی را در سال 2016 میلادی ثبت کند.

    البته انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و تقویت ارزش دلار می تواند مانع بزرگی برای افزایش قیمت طلا باشد. طلا بهترین عملکرد قیمتی را در بین سایر دارایی ها از ابتدای سال 2016 میلادی داشته است. قیمت طلا در ماه ژانویه با بیشترین افزایش در یک سال اخیر روبرو شده است.

    برخی کارشناسان اقتصادی نیز تاکید کرده اند که در صورت افت قیمت طلا در کوتاه مدت فرصت مناسبی برای خرید فراهم خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها