عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی ایران

پاکستان، عراق و اتریش سه مقصد آتی اتاق بازرگانی ایران/ ثبت‌نام از امروز شروع شد

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: از امروز ثبت نام از متقاضیان برای سفرهای اتاق بازرگانی ایران به پاکستان، عراق و اتریش بر روی سایت اتاق بازرگانی ایران شروع شده است.

پاکستان، عراق و اتریش سه مقصد آتی اتاق بازرگانی ایران/ ثبت‌نام از امروز شروع شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، محسن جلال‌پور با بیان اینکه رئیس جمهور هفته دوم فروردین‌ماه سه سفر مهم در پیش دارد، افزود: اتاق بازرگانی ایران با توجه به این مهم چند روزی است که سخت  سرگرم برنامه‌ریزی برای اعزام سه هیأت بزرگ اقتصادی برای همراهی با هیأت سیاسی عالی رتبه ایرانی است. همچنین تجربه موفق سفر هیات‌های اقتصادی ایران به ایتالیا و فرانسه انتظارات را بالا برده است. بنابراین سخت کار می کنیم تا نماینده لایقی برای بخش خصوصی ایران باشیم.

    به گفته وی، به دلیل اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم و فعالیت‌ها و ملاقات‌های روزانه زیادی پیش رو است و با توجه به اینکه سفرهای یاد شده در هفته دوم سال جدید انجام می شود، دغدغه بیشتری برای سامان دهی سفر وجود دارد.
    رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه رییس جمهور ابتدا در سفری یک روزه به پاکستان می رود، یادآور شد: در بازار پاکستان به عنوان همسایه پر جمعیت شرقی، فرصت‌های فراوانی که تا به حال از آن غفلت کرده ایم، وجود دارد. همچنین سفر بعدی به عراق انجام می‌شود که اولین بازار صادراتی ایران است. این کشور با کاهش اقبال دولت، مردم و تجارش به کالاهای سعودی و ترک فرصت‌های بزرگی فراروی ایران قرار داده است.
    جلال‌پور، هیأت اقتصادی عراق را مهم ترین بخش کار اتاق بازرگانی ایران دانست و ادامه داد: سومین مقصد سفرها به وین پایتخت کشور اتریش است که نزدیک‌ترین دوست اروپایی ایران به حساب می‌آید. اتریشی‌ها در تحریم‌های جنگ تحمیلی و تحریم‌های اخیر، رفتاری مسئولیت‌پذیر داشتند و احترام و اعتماد بنگاه‌های ایرانی را به دست آورده‌اند. بنابراین اتریشی‌ها اعتبار تجاری خود را بازیچه سیاست نمی دانند. در همین راستا سفیر اتریش یک بازدید حرفه ای از دست‌آوردهای شهر وین توصیه کرده که با توجه به اینکه وین امسال شهر اول جهان شده است، مورد استقبال ما قرار گرفته است.
    این فعال اقتصادی در بخشی دیگری از سخنانش بیان کرد: برای اولین بار در این هیات‌ها مشغول تدارک برای همراه ساختن بخش‌های جدید اقتصادی هستیم. به این ترتیب اقتصاد آکادمی و گردشگری سلامت دو نمونه از این همراهان جدید هستند. همچنین از فعالان اقتصادی مرتبط با این دو کشور انتظارداریم تا اتاق بازرگانی ایران را از راهنمایی و پیشنهادهای خود برای هرچه بهتر برگزار شدن این سفربهره‌مند کنند.
    به گفته وی، از امروز ثبت نام بر روی سایت اتاق بازرگانی ایران از متقاضیان برای سفرهای یاد شده، شروع شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو