عصر خودرو

معاون حقوقی و پیگیری وصول مطالبات بانک صادرات ایران:

مجموع مطالبات معوق کاهش سه درصدی داشته است

عصر بازار- معاون حقوقی و پیگیری وصول مطالبات بانک صادرات ایران گفت: مجموع مطالبات معوق این بانک در پایان بهمن ماه سالجاری نسبت به پایان سال قبل کاهش سه درصدی را رقم زده است و این شاخص نسبت به روز مشابه سال قبل افزون بر هشت درصد کاهش را نشان می دهد.

مجموع مطالبات معوق کاهش سه درصدی داشته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، ستار شیرعالی افزود: با تلاش و پیگیری های به عمل آمده میزان مطالبات ارزی نیز در پایان بهمن ماه سالجاری نسبت به پایان سال گذشته بیش از ٧ درصد کاهش داشته و همچنین نسبت به روز مشابه در سال گذشته افزون بر ١١ درصد کاهش نشان می دهد.

    وی روند مانده تسعیر نشده مطالبات ارزی را کاهشی توصیف کرد و اضافه نمود: با حذف اثر افزایش نرخ ارز، مطالبات ارزی و مانده مجموع مطالبات غیر جاری بانک به مراتب از کاهش بیشتری برخوردار می باشد.
    این مقام مسئول با تاکید بر اثر منفی مطالبات بر توان اعتباردهی بانک ها اظهار داشت: کاهش ارزش واقعی دارایی های بانک، کمبود نقدینگی، کاهش درآمد و سود و افزایش هزینه واقعی عملیات بانکی و ریسک اعتباری از دیگر تبعات منفی حاصل از انباشت مطالبات می باشد.
    شیرعالی خاطر نشان کرد: مقوله وصول مطالبات و کاهش ریسک اعتباری از اهم برنامه های بانک صادرات ایران می-باشدکه با توجه به روند کاهش مطالبات در این بانک می توانیم در آینده شاهد دستاوردهای ارزشمندی باشیم.
    معاون حقوقی و پیگیری وصول مطالبات بانک صادرات ایران تاکید کرد: با در نظر گرفتن رویکرد و سیاست های کلان کشور مبنی بر خروج از رکود اقتصادی تلاش خواهد شد تا ضمن حمایت از واحدهای تولیدی که دارای ظرفیت و پتانسیل مناسب برای تولید و اشتغال هستند نسبت به انجام مساعدت های در خصوص این گونه واحد ها اقدام گردد.
    وی با اشاره به ثمرات وصول مطالبات افزود: کاهش مطالبات می تواند، ظرفیت بانک در پرداخت تسهیلات، انجام سرمایه گذاری ها جدید و مشارکت در طرح های عمرانی را دو چندان نماید، که محقق شدن این مهم سودآوری بیشتر بانک را نیز به دنبال خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو