عصر خودرو

عرضه بلوکی یک بانک در بورس

عصر بازار: بلوک ۱۷ درصدی بانک سینا برای اولین بار در روز ۱۸ مرداد در بورس عرضه می شود.

عرضه بلوکی یک بانک در بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بانک سینا که با سرمایه 1000 میلیارد تومانی در بورس تهران حضور دارد و در سال جاری با افزایش قیمت مواجه شده است، برای نخستین بار قرار است عرضه بلوک 17 درصدی آن در بورس تهران عرضه شود.به این ترتیب بنیاد مستضعفان به عنوان سهامدار اصلی این شرکت قصد دارد در روز 18 مرداد ماه یک میلیارد و 700 میلیون سهم از سهام بانک سینا را در بورس تهران به فروش برساند و درصد مالکیت خود را کاهش دهد.

    به این ترتیب این بلوک به قیمت پایه هر سهم 195 تومان به صورت 20 درصد نقد باقی اقساط از طریق کارگزاری بورس بهگزین در بازار اول معاملات بورس به فروش می رسد.البته خریدار یا خریداران این بلوک مدیریتی باید محدودیت ماده 5 اصل 44 قانون اساسی مبنی بر رعایت سقف مجاز تملک سهام بانک ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم را رعایت کنند.

    بنیاد مستضعفان با 63 درصد، موسسه بنیاد علوی با 9.7 درصد و شرکت مالی و سرمایه گذاری سینا با 8.8 درصد از سهامداران عمده این شرکت هستند. نماد این شرکت بانکی در روز 23 تیر ماه جهت برگزاری مجمع سالانه به قیمت 144 تومان متوقف شد و قرار است در روز جاری بازگشایی شود.

    برچسب ها