عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد

بانکهای سوئیس کلید توسعه روابط دو کشور

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بانکهای معتبر سوئیسی راهکار توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور و ایران با سایر کشورها است گفت: روابط ایران و سوئیس به صورت دراز‌مدت دیده می‌شود که در مرحله اول باید تسهیل روابط بانکی ایجاد شود.

بانکهای سوئیس کلید توسعه روابط دو کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محسن جلال‌پور امروز در نشست مشترک اقتصادی ایران و سوئیس در اتاق بازرگانی افزود: ایرن و سوئیس روبط چند بعدی و تاریخی دارند و همواره روابط آنها مثبت بوده است.

    وی افزود: روابط اقتصادی دو کشور در قرن 19 در بخش‌های حمل و نقل توسعه یافت و سوئیسی‌ها در عملیات اکتشاف در ایران حضور داشتند.

    جلال‌پور ادامه داد: 140 سال بیش عهده‌نامه‌ای بین دو کشور به امضا رسید و در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی همواره روابط خوب و دوستانه‌ای بین دو دولت وجود داشته است و بلافاصله بعد از جمهوری اسلامی ایران سوئیس ایران را به رسمیت شناخت.

    وی تصریح کرد: میزبانی سوئیس در 1+5 همواره در یادها خواهد ماند و اتاق بازرگانی خوبی میان ایران و سوئیس برقرار است که در توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور نقش موثری خواهد داشت.

    رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه چشم‌انداز مناسبی از توسعه روابط اقتصادی میان ایران و سوئیس مشاهده می‌شود گفت: بانکهای معتبر سوئیسی می‌توانند در این زمینه راهکار توسعه اقتصادی دو کشور و همچنین توسعه روابط اقتصادی ایران با سایر کشورها باشند.

    جلال‌پور تاکید کرد: روابط اقتصادی ایران و سوئیس به صورت درازمدت دیده می شود و ما به دنبال تسهیل روابط بانکی هستیم.

    وی یادآور شد: زمینه‌های فعالیت مشترکی مانند خدمات پزشکی، توریسم، مسائل بانکی، دارو و... می‌تواند زمینه همکاری دو کشور باشد.

    رئیس اتاق بازرگانی یادآور شد: شرکتهای سوئیسی از طریق ایران می‌توانند در بازارهای منطقه حضور داشته باشند زیرا بازار مناسبی در اطراف ایران وجود دارد که با کمک ایران قابل دسترسی هستند.

    جلال‌پور با بیان اینکه شرکتهای کوچک و متوسط در توسعه روابط اقتصادی دو کشور بسیاری تاثیرگذار هستند گفت: ما به دنبال توسعه روابط مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی و گردشگری با سوئیس هستیم که بخش خصوصی در این ارتباط از حضور سوئیسی‌‌‌ها حمایت می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها