عصر خودرو

قیمت گاز در آسیا به کمتر از ٥ دلار سقوط کرد

عصر بازار- قیمت تک محموله گاز طبیعی در بازار آسیا در حالی در هفته منتهی به ١٥ فوریه (دوشنبه ٢٦بهمن ماه) به کمتر از پنج دلار سقوط کرد که هفته گذشته به دلیل بروز نقص فنی در مجتمع «ساخالین» و نصف شدن تولید این مجتمع، در آستانه ٦ دلار قرار گرفته بود.

قیمت گاز در آسیا به کمتر از ٥ دلار سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، قیمت تک محموله گاز طبیعی در بازار شمال شرقی آسیا در هفته منتهی به ١٥ فوریه (دوشنبه، ٢٦بهمن ماه) برای تحویل چهار تا هشت هفته ای با ٨۰ سنت کاهش به چهار دلار و ٩٥ سنت برای هر میلیون بی.تی.یو رسید.
    بی.تی.یو واحد اندازه گیری انرژی گرمایی در تاسیسات برودتی و حرارتی است.
    توقف تولید در مجتمع ساخالین به دلیل بروز نقض فنی در هفته گذشته در شمال شرق آسیا سبب افزایش قیمت محموله ال.ان.جی در بازار آسیا شد، اما در این هفته، به دلیل نامشخص بودن روند تغییر قیمت ها در بازار، دوباره قیمت ال ان جی در بازار با کاهش همراه شد.
    تک محموله گاز طبیعی در بازار جنوب غربی اروپا چهار دلار و ٣۰ سنت برای هر یک میلیون بی تی یو معامله شد که نسبت به هفته گذشته پنج سنت کاهش یافت؛ افزایش عرضه و ضعف تقاضا منجر به کاهش دوباره قیمت ها در این بازار شد.
    به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت هر یک میلیون بی.تی.یو گاز در بازار NBP انگلستان هفت سنت افزایش یافت و چهاردلار و ٢٩ سنت معامله شد.
    قیمت گاز در بازار «هنری هاب» آمریکا نیز در هفته مورد بررسی به دو دلار و ٧ سنت برای هر یک میلیون بی تی یو رسید که نسبت به هفته گذشته، یک سنت کاهش یافت.
    قیمت «نت بک» فروشندگان خاورمیانه نسبت به جنوب شرق اروپا یک دلار و ٨۰ سنت بالاتر و قیمت نت بک انگلیس و بلژیک دو دلار و پنج سنت پایین تر از آسیا قرار گرفت.
    پیشتر، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت یکی از برنامه وزارت نفت در طول برنامه ششم را افزایش صادرات گاز عنوان کرده و گفته بود، اگر از لحاظ سیاسی مشکلی به وجود نیاید صادرات گاز ایران به ٢۰۰ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.
    به گفته این مقام مسئول، عراق، پاکستان، عمان و برخی از کشورهای منطقه مشتریان گاز ایران خواهند بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها