عصر خودرو

پیش‌بینی ثبات در بازار نفت

تا یک سال آینده تغییر معناداری در قیمت نفت نخواهیم داشت

عصر بازار- رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی فناوری موسسه مطالعات بین المللی انرژی تاکید کرد: به نظر نمی‌رسد که تا یک سال آینده تغییر معناداری در قیمت نفت صورت گیرد.

تا یک سال آینده تغییر معناداری در قیمت نفت نخواهیم داشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، فرهنگ فصیحی در خصوص پیش‌بینی قیمت نفت تا چند ماه آینده، عنوان کرد: آن‌طور که من می‌بینم تا یک سال آینده به نظر نمی‌رسد که تغییر معنادار و جدی در قیمت نفت روی دهد. یعنی اگر هم افزایش قیمت صورت گیرد، افزایش معناداری نخواهد بود.

    به گفته وی، به نظر می‌رسد که بازار نفت به یک ثبات نسبی در حوزه عرضه و تقاضا رسیده است و عاملی نیست که بیشتر از این قیمت را تغییر دهد.

    فصیحی عنوان کرد: به خوبی دیده می‌شود که تحولاتی در فناوری‌های اکتشاف نفت و فناوری‌های نو صورت گرفته است و بر همین اساس کشوری مانند آمریکا اعلام خودکفایی در حوزه تولید نفت کرده و اعلام کرده است که به زودی وارد بازار عرضه می‌شود.

    به اعتقاد فصیحی، همین مساله در اروپا هم دیده می‌شود و این به معنای مدیریت طرف تقاضاست که در نهایت روی میزان تقاضا تاثیرگذار است.

    رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی فناوری موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی عنوان کرد: برهمین اساس به نظر نمی‌رسد که در یک سال آینده تغییر عمده‌ای در قیمت نفت صورت گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها