عصر خودرو

پیش‌بینی قیمت طلای جهانی در هفته جاری

عصر بازار- طبق نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، با وجود نوسان بازار و قیمتهای پایین در بازار طلا، سرمایه‌گذاران و کارشناسان این بازار همچنان به دورنمای این فلز زرد خوش بین مانده اند و افزایش قیمت آن در کوتاه مدت را پیش بینی می‌کنند.

پیش‌بینی قیمت طلای جهانی در هفته جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بیشتر افزایش قیمتی که طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون داشته ناشی از تردیدهای بازار نسبت به احتمال افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در یک آینده قابل پیش بینی بوده است. در نتیجه معامله گران آمار اقتصادی هفته آینده آمریکا شامل آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی که ممکن است انتظارات بازار برای زمان افزایش نرخهای بهره را شکل دهد به دقت دنبال خواهند کرد.

    هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در معاملات روز جمعه بازار کامکس نیویورک با 18.40 دلار یا 1.5 درصد کاهش، در 1220.40 دلار بسته شد و در هفته گذشته 10.40 دلار یا 0.8 درصد کاهش نشان داد اما از ابتدای ماه جاری تاکنون بیش از 9 درصد رشد قیمت نشان می‌دهد که بزرگترین رشد قیمت ماهانه از ژانویه سال 2015 است. بهای معاملات طلا از ابتدای هفته تا روز پنج شنبه در سطح بالاتری قرار داشت اما روز جمعه بدنبال قوی شدن ارزش دلار که تقاضا برای این فلز زرد را محدود کرد با کاهش روبرو شد. دلار پس از انتشار مجموعه آماری که احتمال حرکت اقتصاد آمریکا به سوی رکورد را ضعیف کرد، به سطح بالاتری صعود کرد و بهای معاملات طلا که به این ارز انجام می‌شوند را گرانتر ساخت. طبق گزارشهای جدید، نرخ تورم بلندمدت آمریکا در ژانویه حدود دو برابر شد و به 1.3 درصد رسید در حالیکه روند سالانه رشد اقتصاد داخلی در سه ماهه چهارم به یک درصد افزایش پیدا کرد. در این بین افزایش قیمت نفت هم موجب شد معامله گران بیشتری از بازار طلا فاصله بگیرند.

    با وجود کاهش هفتگی قیمت طلا، شرکت کنندگان در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز همچنان نسبت به دورنمای این فلز زرد خوش بین ماندند. در نظرسنجی این هفته کیتکو 1428 نفر شرکت کردند که از میان این افراد، 1111 نفر یا 78 درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند. خوش بینی سرمایه گذاران نسبت به هفته پیش که 71 درصد به افزایش طلا خوش بین بودند اندکی افزایش داشت. در مقابل 212 نفر یا 15 درصد انتظار داشتند این فلز کاهش قیمت داشته باشد و 105 نفر یا 7 درصد نظر خنثی داشتند.

    اکثر کارشناسان بازار هم پیش بینی کردند طلا در کوتاه مدت به سطح بالاتری صعود خواهد کرد. از میان 34 کارشناس بازار، 18 نفر در نظرسنجی این هفته کیتکو شرکت کردند که از میان آنها 10 نفر یا 56 درصد افزایش و پنج نفر یا 28 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و سه نفر یا 17 درصد نظری نداشتند. فعالان بازار شامل معامله گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.

    به گفته رابین بیهار، تحلیلگر فلزات در بانک فرانسوی سوسیته جنرال، اصلی‌ترین موضوع مورد توجه بازار احتمال افزایش یا عدم افزایش نرخهای بهره آمریکا خواهد بود. نرخهای بهره پایین با تحت فشار قرار دادن ارزش دلار از طلا حمایت می‌کند و هزینه نگهداری طلا را که دارایی بدون بازده به شمار می‌رود کمتر می‌کند. در مقابل دورنمای تحکیم سیاست پولی آمریکا به جذابیت سرمایه گذاری این فلز ارزشمند لطمه می‌زند. همچنین معامله گران طلا به بازارهای نفت و سهام چشم خواهند دوخت. ضعف این بازارها تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را افزایش داده و از قیمت این فلز حمایت بیشتری خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها