عصر خودرو

کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید نفت آمریکا در مه ۲۰۲۰

عصر بازار- تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا در ماه مه امسال روزانه ۲ میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید نفت آمریکا در مه ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در گزارش ماهانه خود در روز جمعه (دهم مردادماه) اعلام کرد که تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا در ماه مه کاهش یافته و با افت بی‌سابقه روزانه 2 میلیون بشکه‌ای به مجموع 10 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    این افت، که شدیدترین کاهش ماهانه ثبت شده با توجه به داده‌های سال 2005 است، پس از سقوط قیمت در بهار امسال به دلیل افزایش مازاد عرضه و کاهش تقاضا به دلیل شیوع ویروس نوظهور کرونا، اتفاق افتاد.

    تگزاس، ایالت تولیدکننده عمده نفت خام آمریکا در این ماه تولید خود را 764 هزار بشکه در روز کاهش داد. این در حالی است که تولید داکوتای شمالی نیز در ماه مه 353 هزار بشکه در روز کاهش یافت. براساس این گزارش، حفاری‌های دریایی در خلیج مکزیک ایالات متحده نیز 300 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

    در این ماه تقاضای بنزین نسبت به پارسال 23.2 درصد کاهش یافته و به 7 میلیون و 200 هزار بشکه در روز رسیده است.

    تقاضای گازوئیل و دیگر فرآورده‌های میان تقطیر نیز با 12.6 درصد کاهش نسبت به پارسال، به 3 میلیون و 500 هزار بشکه در روز رسیده است.

    براساس گزارش 914 اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، تولید مجموع ماهانه گاز طبیعی ایالات متحده آمریکا در 48 ایالت جنوبی این کشور در ماه مه 5 میلیارد و 700 میلیون فوت مکعب در روز (BCFD) کاهش یافته و به 97 میلیارد فوت مکعب در روز رسیده که پایین‌ترین میانگین ماهانه از اکتبر سال 2018 است.

    این افت، همچنین بیشترین کاهش ماهانه از ماه سپتامبر 2008 بود. تولید گاز ایالات متحده در ماه نوامبر سال 2019 به بالاترین سطح یعنی 107 میلیارد بشکه در روز رسید، اما تقریباً پس از آن، هر ماه کاهش یافته است.

    در تگزاس، بزرگترین ایالات تولیدکننده گاز، سطح تولید ماهانه در ماه مه با رقم بی‌سابقه 2 و 300 هزار میلیون فوت مکعب یا 8.1 درصد کاهش یافت و به 26 میلیارد و 400 میلیون فوت مکعب در روز رسید.

    در پنسیلوانیا، دومین ایالت تولیدکننده گاز آمریکا نیز تولید گاز در ماه مه 700 میلیون فوت مکعب در روز کاهش یافت , به 19 میلیارد و 300 میلیون فوت مکعب در روز رسید.

    برچسب ها