عصر خودرو

تجارت ۲ میلیارد دلاری ایران و چین در نخستین ماه ۲۰۱۶

عصر بازار- مبادلات تجاری ایران و چین در نخستین ماه سال جاری میلادی ۴۱ درصد کاهش یافت و به ۲.۰۷ میلیارد دلار رسید.

تجارت ۲ میلیارد دلاری ایران و چین در نخستین ماه ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در نخستین ماه سال جاری میلادی با کاهش 41 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

    مبادلات تجاری ایران و چین که در ژانویه 2015 بالغ بر 3.5 میلیارد دلار اعلام شده بود در ژانویه سال جاری به 2.07 میلیارد دلار کاهش یافته است.

    صادرات چین به ایران و واردات از ایران در ماه نخست امسال افت قابل توجه داشته است.

    صادرات چین به ایران در ژانویه 2015 با افت 42 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 1.3 میلیارد دلار رسیده است. چین در ژانویه سال 2015 بالغ بر 2.25 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

    واردات چین از ایران نیز افت زیادی داشته است. چین در ژانویه 2015 بالغ بر 1.25 میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم با افت 39 درصدی در ژانویه امسال به 770 میلیون دلار کاهش یافته است. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است که با افت شدید قیمت طی ماه های اخیر روبرو شده است.

    مبادلات تجاری ایران و چین در سال 2015 با افت بیش از 34 درصدی مواجه شد و به حدود 34 میلیارد دلار رسید. مبادلات تجاری ایران و چین در سال 2014 با رشد 31درصدی مواجه شده و به رکورد 51 میلیارد دلار رسیده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها