عصر خودرو

ششمین روز افت بازار

عصر بازار: بورس اوراق بهادار تهران دیروز ششمین روز منفی خود را پشت سر گذاشت هر چند از سرعت افت بازار به میزان محسوسی کاسته شده است.

ششمین روز افت بازار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار دیروز معامله‌گران پس از یک دوره افت شدید شاهد کاهش سرعت افت بودند به‌گونه‌ای که حتی برخی از نمادهای مورد اقبال بازار با صف خرید نیز مواجه شدند. اکثر کارشناسان در بازار دیروز نسبت به صدر‌نشینی برخی از نمادهای زیان ده خودرویی و توجه بیش از حد به این نمادها ابراز نگرانی کردند. از دیدگاه این گروه از کارشناسان نمادهای زیان‌ده با زیان انباشته بالا نمی‌توانند لیدرهای مناسبی برای بازار باشند به خصوص که برخی از این نمادها اخیرا اقدام به تجدید ارزیابی دارایی‌ها کرده و از این نظر نیز مازاد ارزشی در صورت‌های آنها وجود ندارد. در همین حال کاهش سرمایه پیش بینی شده برای یک نماد دیگر نیز می‌تواند بازار را با مشکل مواجه سازد.

    در بازار دیروز بحث در مورد تبعات توافق هسته‌ای و زمان احتمالی رفع واقعی تحریم‌ها مورد بحث بود که در این رابطه ولی‌الله سیف در برنامه تلویزیونی نگاه یک  با اشاره به آغاز دوره جدید نظام بانکی پس از رفع تحریم‌ها اظهار کرد: هر زمان که توافقات عملیاتی شود رفع محدودیت‌های نظام بانکی 3 تا 5 ماه محقق خواهد شد. بنابراین اگر توافقات تا دو ماه و نیم آینده اجرا شود، رفع تحریم‌های نظام بانکی نهایتا تا ژانویه عملی خواهد شد.

    در بازار دیروز معامله‌گران شاهد بازگشت پرشمار نمادهای متوقف بودند: با اتمام فصل مجامع برخی از نمادهای متوقف دیروز باز‌گشایی شدند که بانک‌های صادرات و حکمت از جمله این نمادها بودند.در گروه غذایی دیروز شرکت کشت و صنعت پیاذر پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 خود را بر اساس عملکرد سه ماهه نخست امسال منتشر کرده و درآن خبر از پوشش 33 درصدی سود برآوردی 215 ریالی داده است. در گروه تصفیه نفت در کنار گزارش‌های ضعیف روغن‌سازان در سه ماهه، نفت سپاهان در نامه‌ای موضوع خسارت آتش‌سوزی سال گذشته این شرکت را شفاف‌سازی کرد. در گروه سیمانی، سیمان ارومیه در نامه‌ای وضعیت این شرکت را شفاف‌سازی کرد.

    مجید باقری فرد با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس اعلام کرد:عملکرد واقعی 3 ماهه اول سال مالی جاری این شرکت بیانگر کاهش مقادیر فروش انواع سیمان در بازار داخلی و صادراتی نسبت به بودجه اعمال شده است.
     

    برچسب ها