عصر خودرو

با وجود رشد ١٧درصدی بهای اونس از ابتدای سال جاری میلادی؛

ناامیدی موسسات تحلیلگر به طلای ۲۰۱۶

عصر بازار- قیمت جهانی طلا در شرایطی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۷ درصد رشد داشته که برخی بانکها و موسسات مالی بزرگ جهان پیش بینی خود را نسبت به قیمت طلا تغییر داده اند و بانک بی ان پی پاریباس فرانسه همچنان بر این باور است که قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد.

ناامیدی موسسات تحلیلگر به طلای ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از بازار پایگاه خبری بورس کالای ایران ، تحلیلگران بانک فرانسوی بی ان پی تاکید کردند که این بانک هیچ عجله ای برای بازنگری در پیش بینی خود نسبت به قیمت طلا در سال 2016 ندارد و همچنان پیش بینی می کند که قیمت طلا تا پایان امسال به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید.

    بر اساس این گزارش بانک بی ان پی در پیش بینی ژانویه خود اعلام کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به کمتر از 980 دلار و در سال 2017 میلادی نیز به کمتر از 860 دلار خواهد رسید.

    تحلیلگران بانک بی ان پی تاکید کردند که شرایط بازار طلا به طور ساختاری تغییر چندانی نداشته و دلیلی برای تغییر پیش بینی خود نسبت به قیمت طلا وجود ندارد.

    بانک بی ان پی در ادامه افزود: قیمت طلا از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون با افزایش روبرو شده است، این مساله چیزی است که نیز قبلا آن را پیش بینی کرده بودیم ولی روند بلندمدت قیمت طلا همچنان نزولی خواهد بود. در گزارش قبلی ما نسبت به افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت پیش بینی کرده بودیم ولی این روندی است که در بلندمدت ادامه نخواهد یافت.

    از سویی به نظر می رسد افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری و کاهش انتظارات بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در هفته های گذشته داشته است.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، ادامه افت رشد اقتصادی چین نیز می تواند در کوتاه مدت بر افزایش قیمت طلا موثر باشد ولی تحولات جدید نشان می دهد که شاخص سهام بورس شانگهای با افزایش نسبی روبرو شده و فشارها بر اقتصاد چین تاحد زیادی کاهش یافته است.

    تحلیلگران بی ان پی افزودند: تحولات اخیر قیمت طلا نشان می دهد که نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا حد زیادی تاثیر خود بر قیمت طلا را از دست داده است. از نشست دسامبر فدرال رزرو که نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال گذشته افزایش داده است، قیمت طلا رشد چشمگیری داشته است

    برچسب ها