عصر خودرو

وزش نسیم پساانتخاباتی به بازار پلیمرها

عصر بازار- با اتمام انتخابات مجلس شورای اسلامی و البته به مدد نوسان قیمت دلار و بازگشت خریداران ، قیمت اغلب پلیمرها در بازار آزاد با افزایش رو به رو شد که ممکن است این روند صعودی در کوتاه مدت ادامه یابد.

وزش نسیم پساانتخاباتی به بازار پلیمرها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار« به نقل از اقتصادنیوز،دلیل اصلی افزایش قیمت ها را باید در بازگشت خریداران و تقویت تقاضا دانست زیرا هم اکنون و به صورت نسبی حجم عرضه ها در بازار داخلی محدود است که به پایین بودن موجودی انبارها منجر شده بنابراین ورود تقاضای جدید به بازار ، به شدت می تواند روند عمومی قیمت ها را تحت تأثیر قرار دهد.

    البته با توجه به پایان یافتن انتخابات و همچنین میل بازار ارز به حفظ سطوح فعلی در کنار احتمال افزایش بیشتر قیمت دلار همچنین رشد نرخ های جهانی محصولات پتروشیمی ، به نظر می رسد این روند افزایشی بر پایه واقعیت های بازار بنا نهاده شده بنابراین می تواند حداقل در کوتاه مدت ادامه یابد.

    در معاملات روز یکشنبه در بازار آزاد گریدهای 0035 ، EX5 پتروشیمی جم ، 0075 ، 020 ، 2420h ، 2100 ، 0209 ، 52518 ، Hi500 ، EX3 ، 7240 و برخی دیگر از گریدهای پلی پروپیلنی با افزایش قیمت رو به رو شدند که با توجه به فراگیری روند صعودی قیمت ها ، می توان روز یکشنبه را زمانی برای افزایش قیمت ها دانست هرچند که برخی دیگر از گریدها همچون F7000 پتروشیمی ایلام ، 5110 ، BL3 و 0190 کاهش نرخ داشتند.

    در نهایت ذکر این مطلب ضروری است که با توجه به رشد قیمت های جهانی همچنین افزایش آرام قیمت دلار و ثبت نرخ هایی بالاتر از 3500 تومان ، شاید قیمت ها در بورس کالا در مسیر رشد حرکت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها