عصر خودرو

گزارش مجمع سالیانه و فوق العاده بانک شهر

عصر بازار: جمع بانک شهر با حضور ۹۳.۳۳% سهامداران تشکیل و ۷۵ ریال سود نقدی و ۷۵ ریال سهام جایزه، تصویب شد.

گزارش مجمع سالیانه و فوق العاده بانک شهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تامین سرمایه نوین، همچنین در مجمع فوق العاده افزایش سرمایه 100% از 790 میلیارد تومن به 1557 میلیارد تومن از محل سود انباشته به تصویب رسید.

    محل برگزاری مجمع: ساعت 14روز چهارشنبه مورخ 94/04/31 ، میدان فردوسی. ساختمان بانک شهر
    سال مالی 93/12/29

    اعضای هیات رئیسه:
    رییس مجمع : آقایخامی
    ناظران مجمع : آقایان اسدی ، گودرزی
    مدیر عامل: آقای پورزندی
    منشی: آقای حسام نژاد
    حسابرس: آقای یزدان پرست
    نماینده سازمان : خانم قدرتی
    حاضرین در مجمع: 93.33٪ سهامداران
    گزارش هیات مدیره
    گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل شرکت ارائه شد. مهمترین مطالب گفته شده به شرح زیر است:
    نسبت کفایت سرمایه بانک شهر 6.7% است. میزان مطلوب این نسبت بین 8% - 12% می باشد. با افزایش سرمایه ، نسبت کفایت سرمایه بانک به 11 خواهد رسید.
    در راستای بانکداری نوین، بانک شهر در سال 93 هیچ شعبه ای اضافه نکرده و هیچ ملکی خریداری ننموده. زمین و ملک گران است و توجیه مناسبی ندارد و از آنجا که سیاست بانک در راستای توسعه بانکداری الکترونیکی ست در آینده نیز قصد افزایش شعب فیزیکی نداریم.
    عملکرد شرکت های بانک شهر امسال مناسب و مطلوب بوده و در پروژه های شهری و شهرداری در حال خدمت می باشند و سود خوبی نیز بدست آورده اند سود شرکت های تلفیقی امسال بیشتر از سود شرکت بوده است.
    برای آنکه شرکت سود عملیاتی بدست آورد باید نسبت تسهیلات به منابع بین 0.75-0.8 باشد. زمان تصویب هیئت مدیره جدید این نسبت 0.4 بوده و در حال حاضر به 0.45 رسیده است و این نسبت از سال 95 بهبود خواهد یافت و امید است اموال و دارایی ها را با تسهیلات 4 ساله به فروش رسد.
    از دستاورد های بانک در سال 93 افزایش میانگین عملکرد هر POS است که به بالای 30 میلیون تومان رسیده است و قصد افزایش آن تا 60 میلیون تومان را داریم. در جذب سپرده های شخصی 46% رشد را شاهد بوده ایم.
    بانک شهر اولین بانک ارائه دهنده یVTM (خود بانک ) در کشور میباشد.
    شعب این بانک هر سه ماه جداگانه بررسی میشوند و بر حسب کارکردشان به آنها کارانه تعلق میگیرد.
    بندهای حسابرسی و بحث های مرتبط
    بند 5- شرکتی ست به نام اعضای هیئت مدیره که در هنگ کنگ ثبت شده و سرمایه آن 100 دلار بوده. حساب بانکی در عمارات داشته و گردش وجوه آن به درهم است. وجوه مشتریان بانک که فعالیت های ارزی خارج از کشور دارند در این حساب می باشد. بانک های عمارتی به دلیل شرایط تحریم اجازه افتتاح حساب جدید، تمدید حساب و .. را نمی دهند. اما با توجه به برداشته شدن تحریم ها این شرایط مرتفع خواهد شد
    بند 6- شرکت املاک ومستغلات زیادی در حوزه ی عملکردی دارد که در بازار رکودی شرکت اقدام به فروش نقدی نکردیم چرا که باید 40% زیر قیمت می فروختیم . اما کنون پس از بهبود شرایط بخشی از آنها را بانکهای دیگر از جمله بانک تجارت و دی و ... فروختیم. البته در مقابل ما نیز باید برخی از املاک آنها را خریداری کنیم. در حال حاضر همه را نمی توانیم خارج کنیم چرا که 45% منابع در تسهیلات است. اما با بهبود شرایط به زودی کلیه اموال و تسهیلات را به فروش خواهیم رساند.
    بند 8- با شهرداری قم یک تفاهم نامه امضا کردیم و در آن مقرر شد که در قبال مطالباتریال تراکم روی ملک به بانک داده شود. دو ملکی که بررسی شد ، یکی پروژه ی زمزم است و دیگری زمین معاونت شهرداری ست که به مزایده خواهد رفت . شرایط تهاتر 30% زمان انعقاد قرارداد 50% تسویه زمان تحویل، 20% پس از انتقال .
    بند 9- بابت فروش های قبلی که چک داده شده اما پرداخت نمیشود. در صورتی که بخواهیم اموال را پس بگیریم، سود شناسایی شده را باید خارج کنیم. با این حال ما از خریدار خواستیم تا بخشی را به شکل نقدی پرداخت کند و بخشی را به شکل ملک بگیریم.
    بند10-این بند از سنوات گذشته منتقل شده است. شرکت لیزینگ شهر، اقدامات حقوقی جدی کرده است. حل این موضوع از تکالیف مجمع بود.
    بند 11- از جمه املاکی ست که به بانک دی فروختیم. این ملک شناسایی شده، از موقعیت خوبی برخوردار است. این انتقال سند یک هزینه اضافی ست و از این لحاظ ملک بارگذاری نشده که البته این موضوع به نفع سهامداران است. در حال حاضر ارزش آن 25% افزایش یافته است. تکلیف مجمع بر این شد که کلیه نکاتی که مربوط به خرید و فروش است را لحاظ نمایند.
    بند 12- 24 فقره ملک مبایعه  نامه داریم که اگر بخواهیم همه را سند بزنیم هزینه اضافی ست چرا که و ما میخواهیم اینها را بفروشیم.
    بند 13- بیش از دو سوم دارایی ها بیمه شده است. این تعلل به دلیل اخذ مجوز بیمه شهر است که میخواهیم با بیمه شهر کار کنیم.
    سود نقدی
    سود نقدی مصوب 75ریال است.

    سایر مصوبات:
    ·        پاداش هیات مدیره : 580 میلیون تومان

    ·        حق الزحمه بازرس قانونی:به میزان 20% افزایش یافت

    ·        حق حضور در جلسات اعضای غیر موظف: به میزان 20% افزایش یافت

    ·        بازرس قانونی: موسسه حسابرسی هشیار بهمند

    ·        بازرس علی البدل: موسسهحسابرسیرهیافتوهمکاران

    ·        روزنامه: دنیای اقتصاد و همشهری

    مجمع فوق العاده بانک شهر
    در این مجمع افزایش سرمایه 100% از 790 میلیارد تومان به 1557 میلیارد تومان تصویب گشت که از محل سود انباشته می باشد.

    برچسب ها