عصر خودرو

تا سال ۲۰۲۳ صورت می گیرد

کاهش ۲ میلیون بشکه ای تقاضا برای نفت با توسعه خودروهای برقی

عصر بازار- با وجود افت قیمت بنزین در سال گذشته میلادی، میزان فروش خوروهای برقی در کل جهان ۶۰ درصد جهش داشت. اگر این سطح از رشد فروش این نوع خودروها تداوم پیدا کند، تا سال ۲۰۲۳ دنیا ممکن است شاهد کاهش ۲ میلیون بشکه ای تقاضای روزانه برای نفت باشد.

کاهش ۲ میلیون بشکه ای تقاضا برای نفت با توسعه خودروهای برقی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، زمان آن فرا رسیده که سرمایه گذاران نفتی پدیده خودروهای برقی را جدی بگیرند.

    در طی 2 سال آینده، شرکت های تسلا و چوی، قصد دارند فروش خودروهای برقی به تعداد بیش از 200 میلیون دستگاه را که 30 هزار دلار قیمت گذاری شده اند آغاز کنند. شرکت های فورد، فولکس واگن، نیسان و بی ام دبلیو در حال سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری در زمینه خودروهای برقی هستند. تقریبا همه شرکت های بزرگ خودروسازی جهان و همچنین شرکت های اپل و گوگل در حال کار بر روی نسل جدید خودروهایی هستند که به جای باک بنزین قرار است به پریز برق متصل شوند.
    این مشکلی برای تولید کنندگان نفت است. اوپک همچنان ادعا دارد که خودروهای برقی در سال 2040 تنها یک درصد میزان فروش جهانی خودرو را به خود اختصاص خواهند داد. شرکت اکسون هم پیش بینی مشابهی دارد.
    افت قیمت نفت که در سال 2014 کلید خورد، موجب افزایش مازاد عرضه در بازار شد. اکنون بازار با عرضه روزانه حدود 2 میلیون بشکه بیش از میزان تقاضا مواجه است. اما به رغم توسعه عظیم میادین نفتی در کل آمریکای شمالی، کسی این میزان افزایش عرضه را پیش بینی نکرده بود. اکنون سوال اینجاست که آیا ممکن است خودروهای برقی در آینده ای نزدیک روزانه 2 میلیون بشکه از میزان تقاضا بکاهند و شکاف بین عرضه و تقاضا را بیشتر کنند؟
    حتی با وجود افت قیمت بنزین در سال گذشته میلادی، میزان فروش خوروهای برقی در کل جهان 60 درصد جهش داشت. اگر این سطح از رشد فروش این نوع خودروها تداوم پیدا کند، تا سال 2023 دنیا ممکن است شاهد کاهش 2 میلیون بشکه ای تقاضای روزانه برای نفت باشد. این یک بحران برای کشورهای تولید کننده نفت خواهد بود. زمان ظهور و همه گیری تکنولوژی های جدید را به دشواری می توان پیش بینی کرد، اما قطعا در آینده ای نزدیک، نادیده گرفتن این عامل در تحلیل واقعیت های بازار انرژی غیر ممکن خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو