عصر خودرو

وزیر بازرگانی چین:

بهای رهبری تجارت جهان را می‌پردازیم

عصر بازار- وزیر بازرگانی چین معتقد است، افزایش نوسانات در مبادلات تجاری و چالش‌های قانونی چین بر سر فعالیت‌های تجاری و بازرگانی، بهایی است که این کشور برای رهبری مبادلات تجاری جهان می‌پردازد.

بهای رهبری تجارت جهان را می‌پردازیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، وزیر بازرگانی چین معتقد است چین بهای رهبری در مبدلات تجاری جهان را می‌پردازد.

    کندی رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان طی سال‌های اخیر، شمار بیشتری از کارخانجات چینی نظیر صنایع فولاد، لاستیک و سایر تولیدکنندگان مواد خام را وادار کرده تا فعالیت‌های خود را در خارج از کشور توسعه دهند که این مساله تنش‌های این کشور با آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر شرکای تجاری آن افزایش داده است.

    با این حال، «گائو هوچنگ»، وزیر بازرگانی چین معتقد است با در نظر داشتن این مساله که طی 10 سال گذشته، چین بیش از سایر کشورهای جهان از سوی سازمان تجارت جهانی (WTO)، با چالش دامپینگ و اتهامات مشابه روبرو بوده، این امر نیز دور از ذهن نیست.

    وی افزود: به عنوان بزرگترین مبادله‌ کننده کالا، طبیعی است که با چنین اتهاماتی هم روبرو شویم و باید کم کم با این مساله کنار بیاییم.

    روز دوشنبه، اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در چین اعلام کرد: پکن در کاهش حجم مازاد تولید صنعت در بخش‌هایی چون فولاد و پتروشیمی ناتوان بوده که این امر سبب بی ثباتی و تنش در اقتصاد جهان می‌شود. اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا همچنین اشاره کرده میزان صادرات فولاد خام چین به اروپا، سال گذشته بیش از 50 درصد رشد داشته است.

    «یورگ ووتکه»، رئیس اتاق بازرگانی اروپا در چین می‌گوید: چین نمی‌تواند اینگونه مشکلات خود را نیز به سایر کشورهای جهان صادر کند بلکه باید آنها را در همان داخل کشورش حل کند.

    با این حال گائو می‌گوید: در حالی که شاید برخی کمپانی‌های اروپایی از صادرات چین دچار خسارت و لطمه شوند، اما سایر کمپانی‌ها و بسیاری از مصرف‌کنندگان اروپایی از این امر منفعت خواهند برد. وی افزود: چین از حق طبیعی خود برای حمایت از مشاغل چین، هم سو با قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) دفاع می‌کند.

    در اواسط ماه فوریه گذشته، اتحادیه اروپا سه مورد پرونده تحقیقی درباره نحوه قیمت‌گذاری علیه برخی صنایع چین به جریان انداخت؛ همچنین در مقابل، چینی‌ها نیز پرونده‌هایی را علیه آمریکا و اروپا به جریان انداخته و مدعی شدند اروپا و آمریکا طی سال‌های اخیر قوانین مبادلات تجاری را دستکاری کرده‌اند.

    گائو روز گذشته اعلام کرد: احتمال سقوط جدی ارزش یوآن در برابر دلار آمریکا، مانند افت 4.5 درصدی که در سال 2015 شاهد آن بودیم، در سال جاری بعید است. طی ماه‌های اخیر، اقتصاددانان و سرمایه‌گذاران از کندی رشد اقتصادی چین دچار شگفتی شدند. همچنین، پیش‌بینی می‌شود مقامات این کشور، با هدف افزایش صادرات و تولید و همینطور متوقف کردن روند فرار سرمایه، دست به کاهش ارزش یوآن بزنند.

    گائو معتقد است: نوسانات جدی ارزش یوآن برای کمپانی‌های این کشور خوب نیست. وی تصریح کرد: نرخ رشد اقتصاد چین بسیار کمتر از سایرین افت کرده و ما همچنان رشد اقتصادی امیدوارکننده‌ای داریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو