عصر خودرو

تحلیلگر بازار سرمایه مطرح کرد:

آینده بازار سرمایه در گرو سودآورشدن شرکت های تولیدی

عصر بازار- محمد مهدی ناسوتی فرد، تقویت این بازار در برنامه ششم توسعه را نیازمند تغییر در برخی قوانین دانست .

آینده بازار سرمایه در گرو سودآورشدن شرکت های تولیدی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، محمد مهدی ناسوتی فرد کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: رونق بازار سرمایه و بورس در برنامه ششم توسعه هدف گذاری شده است ؛ با این همه، برای حصول به اهداف مورد نظر در این برنامه باید تغییراتی در برخی قوانین صورت گیرد ؛ مشروط به اینکه  شدت تغییرات در حدی نباشد که مشکلی برای صنایع و شرکت ها به وجود آورد.

    وی تصریح کرد: شرایط بازار سرمایه در طول دو سال اخیر موجب شده تا متولیان در برنامه های در حال تدوین پیش رو از جمله برنامه بودجه 95 و برنامه توسعه ششم توجه ویژه ای به این بخش از اقتصاد داشته باشند.

    ناسوتی فرد افزود: با وجود برخی مشکلات و مسائل در بازار سرمایه، برنامه ششم توسعه باید برای برون رفت بازار از وضعیت فعلی اقداماتی را انجام دهد تا شرکت ها بتوانند با فروش محصولات خود، به سوددهی مورد نیاز برسند.

    این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: برای دستیابی شرکت های تولید کننده به سودآوری لازم و همچنین فروش محصولات خود که در دو سال  اخیر در انبارها انباشته شده بود، بهتر است عوارض دولتی، حقوق مالکان و تعرفه واردات مشخص شود .

    وی همچنین اظهار داشت : بازار سرمایه  برای تثبیت،  نیازمند اتخاذ سیاست ها و برنامه های بلند مدت از سوی مسئولان کشور است.

    ناسوتی فرد با بیان این موضوع که پس از اجرای برجام می توان امیدوار بود سهم بازار سرمایه در اقتصاد کشور به نسبت سال های گذشته افزایش یابد، گفت: بازار سرمایه زمانی می تواند موفق باشد که بنگاه ها و فعالان اقتصادی برای تأمین مالی به جای مراجعه به بانک ها منابع مورد نیاز را از بورس تأمین کنند .

    این کارشناس بازار سرمایه همچنین گفت: اگر ما بتوانیم حمایت هایی را برای جذب و حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در نظر بگیریم، به طور حتم انگیزه ورود سرمایه گذاران در بازار سرمایه دو چندان خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها