عصر خودرو

تحرکات مثبت اونس و دلار به معاملات جان داد؛

سکه تحویل شهریور ۹۵، یک میلیون و ۶۶هزار تومان

عصر بازار- در پی رشد نرخ دلار آزاد و قیمت طلای جهانی بهای سکه دیروز (سه شنبه) در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با افزایش مواجه شد.

سکه تحویل شهریور ۹۵، یک میلیون و ۶۶هزار تومان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روند صعودی اونس طلا در بازارهای جهانی و نرخ ارز در بازار نقدی موجب افزایش چهار سررسید بازار آتی سکه شد، به طوری که معاملات سکه برای تحویل اسفند امسال 994 هزار تومان معامله شد که افزایش 0/92 درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با قیمت یک میلیون و 13 هزار تومان به فروش رسید و رشد 0/06 درصدی را به ثبت رساند.

    سکه تحویل تیر 95 نیز با قیمت یک میلیون و 38 هزار تومان معامله و افزایش 0/66 درصدی روبه رو شد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و 66هزار تومان معامله شد و افت0/72 درصدی را در این روز به ثبت رساند.

    شایان ذکر است که در معاملات آتی روز گذشته سکه انعقاد 11 هزار و 118 قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد و 268 میلیون ریال در بورس کالای ایران را تجربه کرد.

    همچنین در بازار نقدی نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای 991 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه 11 هزار تومان رشد داشته است.

    هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 500، 268 و 185 هزار تومان معامله شد، نرخ نیم سکه 5 هزار تومان و ربع سکه 3 هزار تومان افزایش یافته اما قیمت سکه گرمی تغییری را تجربه نکرد.

    در همین حال در بازار ارز هر دلار آمریکا با رشد 16تومانی 3482  تومان عرضه شد.

    گفتنی است در بازار جهانی با کاهش ارزش سهام بازارهای اروپایی و تدوام ورود سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا، قیمت طلا در معاملات امروز حدود یک درصد افزایش یافت، به طوری که دیروز هر اونس طلا در محدوده1224 دلار و 50 سنت معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها