عصر خودرو

براساس اعلام گمرک

حجم تجارت خارجی در ۱۱ ماهه ۷۵ میلیارد دلار شد

عصر بازار- گمرک ایران حجم تجارت خارجی غیر نفتی در ۱۱ ماهه را ۷۵ میلیارد و ۸۳۵ میلیون دلار گزارش کرد.

حجم تجارت خارجی در ۱۱ ماهه ۷۵ میلیارد دلار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات کشور در 11 ماهه امسال به 37 میلیارد و 77 میلیون دلار رسید که این میزان واردات 23.33 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

    همچنین در 11 ماهه امسال میزان صادرات غیر نفتی کشورمان به 38 میلیارد و 758میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 16.69 درصد کاهش داشت.

    اقلام عمده صادرات غیر نفتی در مدت یاد شده شامل گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل، پروپان مایع شده و قیر نفت بوده و عمده ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان هم به ترتیب چین ،عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و هند بوده اند.
    عمده واردات به ایران هم به ترتیب به ذرت دامی با سهم 3.47 درصدی از کل ارزش واردات تعلق داشت، بعد از آن به گندم با 2.1 درصد ، لوبیای سویا با 1.85 درصد، برنج با 1.68 درصد و قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با 1.63 درصد اختصاص دارد که به ترتیب از کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه و سوئیس وارد کشور شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها