عصر خودرو

معامله ۳۴ هزارتن وکیوم باتوم بر تابلو ثبت شد؛

فعالان بازار پتروشیمی در انتظار اعلام قیمت های جدید

عصر بازار: معاملات محصولات پتروشیمی امروز در شرایطی به آرامی دنبال شد که همه در انتظار انتشار قیمت های جدید مواد پتروشیمی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستند.

فعالان بازار پتروشیمی در انتظار اعلام قیمت های جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، فردا فهرست جدید قیمت های پایه توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام می شود و از این رو اکثر معامله گران ترجیح دادند امروز در حد نیاز روزانه خود اقدام به خرید کنند.

    علی حیدری، کارشناس بازار پتروشیمی با اشاره به اینکه قیمت دلار در روزهای اخیر نوسان داشته و همچنین اکثر فعالان بازار در انتظار اعلام قیمت های پایه هستند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر معامله گران برای به ثبات رسیدن قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی و به تبع آن قیمت های داخلی سیاست صبر را در پیش گرفته اند، از این رو همه در انتظار اعلام قیمت های جدید مواد پتروشیمی هستند که فردا منتشر می شود.

    این در حالی است که امروز هم حجم معاملات محصولات پتروشیمی نشان از حالت انتظار بازار داشت، به طوری که پی وی سی گرید 65 غدیر، پلی اتیلن سبک خطی 0209AA شازند و امیرکبیر وارد سیستم مچینگ شدند. از سوی دیگر امروز استایرن بوتادین رابرهای پتروشیمی تخت جمشید با اقبال از سوی خریداران روبه رو نشدند.

    همچنین بخشی از عرضه های وکیوم باتوم پالایش نفت بندرعباس و اصفهان هم وارد سیستم مچینگ شد. البته امروز از عرضه 44 هزارتنی وکیوم باتوم پالایش نفت اصفهان، تبریز، بندرعباس و تهران 34 هزارو 500 تن توسط معامله گران خریداری شد.

    در همین حال بخشی از گوگرد گرانوله پالایش نفت تهران و منواتانول آمین شازند و آمونیاک شیراز هم در این روز وارد سیستم مچینگ شد.

    به گفته حیدری، با رفع ابهامات موجود در بازار پتروشیمی، به نظر می رسد معامله گران بیشتری برای ورود به مبادلات راغب شوند و از این رو در هفته های آتی شاهد افزایش حجم معاملات خواهیم بود.

    برچسب ها