عصر خودرو

به منظور احیای قیمت نفت

ونزوئلا خواستار تشکیل جلسه با روسیه، عربستان و قطر شد

عصر بازار- دولت ونزوئلا در ادامه تلاش‌های خود برای احیای قیمت نفت، خواستار تشکیل جلسه با روسیه، عربستان سعودی و قطر شده است.

ونزوئلا خواستار تشکیل جلسه با روسیه، عربستان و قطر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، دولت ونزوئلا در ادامه تلاش‌های خود برای احیای بازار نفت، روز گذشته خواستار تشکیل جلسه با مقامات کشورهای روسیه، عربستان سعودی و قطر با هدف بررسی اقدامات مشترک کشورهای مذکور در راستای دفاع از قیمت نفت شد.

    کشورهای تولیدکننده نفت در تلاش هستند ضمن احیای بازار این محصول، قیمت آن را به جایگاه واقعی خود بازگردانند؛ از اواسط سال 2014 قیمت نفت به علت کاهش تقاضای جهانی رو به کاهش نهاد و در نهایت با افت 75 درصدی مواجه شد.

    «ائولوخیو دل پینو» وزیر نفت و معادن ونزوئلا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: دولت ونزوئلا درخواست مکتوب خود را برای روسیه، عربستان سعودی و قطر ارسال کرده است.

    وی در این رابطه افزود: این جلسه می‌تواند در ماه مارس (فروردین) تشکیل شود و اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیر عضو نیز می‌توانند در آن حضور داشته باشند.

    «دل پینو» در ادامه تصریح کرد: بازار جهانی هیدروکربن روزهای افراط در تولید را تجربه می‌کند و همین موضوع سبب کاهش قیمت نفت شده است.

    صادرات نفت از سوی کشورهای عضو «اوپک» معادل 30 الی 40 درصد مصرف جهانی این محصول می‌باشد و این کشورها حدود 80 درصد ذخایر جهانی نفت را در دست دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها