عصر خودرو

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

سهام ایران‌ایر در بازار جهانی خرید و فروش خواهد شد

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که خصوصی‌سازی ایران‌ایر باید در عرصه‌ای بین‌المللی پیگیری شود اعلام کرد: سهام ایران‌ایر در بازار‌های جهانی امکان خرید و فروش خواهد داشت.

سهام ایران‌ایر در بازار جهانی خرید و فروش خواهد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در مراسم پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با بیان این مطلب تصریح کرد: کار بازسازی ایران‌ایر به عنوان مادر صنعت هوایی کشور با قدرت بسیار زیادی پیگیری می‌شود و قطعا بحث برای واگذاری سهام این شرکت نیز در دستور کار خواهد بود. در همین راستا ما تلاش داریم شرایطی را به وجود بیاوریم که امکان خرید و فروش سهام این شرکت در بازارهای بین‌المللی وجود داشته باشد.

    وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای خرید هواپیماهای جدید برای ناوگان کشور عنوان کرد: در حال حاضر از 250 فروند هواپیمای موجود در کشور تنها 150 هواپیما امکان تردد دارند و این نشان‌دهنده‌ لزوم بهسازی شرایط ناوگان کشور است.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از این‌رو وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی کرده تا با به وجود آوردن مقدمات لازم، تعداد هواپیماهای کشور را به 500 فروند برساند تا از این طریق تعداد هواپیماها دو برابر و تعداد کل صندلی‌های ناوگان 1.5 برابر شود.

    آخوندی با بیان این‌که بخش خصوصی نیز در فضای به وجود آمده پس از اجرایی شدن برجام باید با تمام توان خود در بازارهای جهانی فعالیت کند، تاکید کرد: در حال حاضر عزمی جدی برای بازسازی ساختاری ناوگان هوایی کشور وجود دارد و دولت برنامه‌ریزی کرده پس از پشت سر گذاشتن سال‌های سخت تحریم بیشترین استفاده را از صنعت هوایی به وجود بیاورد. آسمان ایران میزبان تعداد زیادی هواپیماست که متاسفانه در طول این سال‌ها مردم ما نتوانستند استفاده چندانی از آن داشته باشند.

    وی اضافه کرد: تنها در فاصله بین سال‌های 1390 تا 1393 مردم ایران نزدیک به 12 میلیارد دلار هزینه خرید بلیت به ایرلاین‌های خارجی دادند و برآورد ما حاکی از آن است که تنها در طول یکسال رقمی بین چهار تا پنج میلیارد دلار هزینه خرید بلیت از ایرلاین‌های خارجی می‌شود که این روند باید تغییر کند.

    آخوندی با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی کرده در قرارداد‌های پس از برجام هیچ رقمی برای واسطه‌گری و دلالی تا به جا نشود، خاطر نشان کرد: دولت خود به شکلی رسمی تمام شرایط موجود در این قرار‌داد‌ها را پیگیری کرده و اجازه نداده است حتی ریالی در این حوزه به خاطر دلالی‌گری یا حضور واسطه‌ها جابه‌جا شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها