عصر خودرو

انجمن فولاد جهانی اعلام کرد :

کاهش ۴.۸ درصدی تولید فولاد خام ایران

عصر بازار- یزان تولید فولاد خام جهانی در نخستین ماه سال ۲۰۱۶ میلادی، ۷.۱ درصد کاهش یافت.

کاهش ۴.۸ درصدی تولید فولاد خام ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران،انجمن فولاد جهانی (worldsteel ASSOCIATION) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: 66 کشور جهان در ماه ژانویه 2016، 127 میلیون و 724 هزار تن فولاد خام تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، 137 میلیون و 518 هزار تن بود.

    کشور چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد جهانی در ماه ژانویه 2016، 63 میلیون و 214 هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی (68 میلیون و 581 هزار تن)، 7.8 درصد کاهش نشان می دهد.

    ایران به عنوان چهاردهمین فولاد ساز جهان در نخستین ماه سال 2016 میلادی، یک میلیون و 300 هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، یک میلیون و 366 هزار تن بود که حاکی از کاهش 4.8 درصدی تولید فولاد خام است.

    از میان 13 کشور نخست تولید کننده فولاد جهان (چین، ژاپن، هند، آمریکا، کره جنوبی، روسیه، آلمان، ترکیه، تایوان، ایتالیا، برزیل، مکزیک و اکراین)، تنها کشورهای اکراین و ترکیه با رشد تولید فولاد خام (به ترتیب 0.8 درصد و 3.6 درصد) مواجه بوده اند.

    بنا به این گزارش، در میان 66 کشور تولید کننده فولاد خام جهان، 25 کشور رشد داشته اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها