عصر خودرو

امروز رقم می خورد؛

هشتمین عرضه اولیه فرابورس ایران در سال ۹۹

عصر بازار- مدیرعامل شرکت توسعه مسیر برق گیلان در نشست خبری ویژه این شرکت، بگیلان را اولین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور معرفی کرد که از سال ۱۳۷۰ وارد مدار شده است.

هشتمین عرضه اولیه فرابورس ایران در سال ۹۹
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، محمود احمدیان گفت: علی‌رغم افزایش ظرفیت تولید برق در کشور، سهم نیروگاه توسعه مسیر برق گیلان از تامین برق کشور در سال 98 به میزان 2.2 درصد بوده است.

    وی افزود: این نیروگاه که در سال 89 به بخش خصوصی واگذار شده، در حال حاضر دارای 6 واحد گاز و 3 واحد بخار با ظرفیت اسمی جمعا بیش از 1305 مگاواتی است.

    مدیرعامل شرکت توسعه مسیر برق گیلان در مورد عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار سرمایه گفت:امروز 7 مردادماه، عرضه اولیه 6 درصد از سهام شرکت توسعه مسیر برق گیلان معادل 258 میلیون سهم بگیلان در فرابورس رقم می‌خورد که در این میان 8 میلیون و 600 هزار سهم به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص خواهد یافت. دامنه قیمتی برای هر سهم بگیلان از 22 تا 24 هزار ریال در نظر گرفته شده و شرکت کارگزاری بانک سپه، مدیریت این عرضه را برعهده دارد.

    عظیم ثابت، مدیرعامل کارگزاری بانک سپه نیز در آستانه عرضه اولیه شرکت توسعه مسیر برق گیلان گفت: از رسالت‌های عمده مجموعه بانک سپه و هلدینگ امید تلاش برای خصوصی‌سازی و در ادامه واردکردن شرکت‌ها به بورس و فرابورس است.

    در این راستا سال گذشته سهام شرکت نیروگاه جهرم عرضه اولیه شد و امروز شرکت توسعه مسیر برق گیلان به بازار فرابورس وارد می‌شود. در ادامه نیز برنامه عرضه اولیه شرکت نیروگاه بادی منجیل را در دستور کار داریم.

    برچسب ها