عصر خودرو

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد:

مدیریت بهره‌برداری از فرصت‌ها در دوران پساتحریم

عصر بازار- یک استاد دانشگاه با بیان اینکه لغو تحریم‌های طولانی علیه کشور فرصت‌های بسیار مشهودی را در بخش‌های مختلف اقتصادی فراهم کرده، گفت: بخش‌های مختلف اقتصادی، سهم متفاوتی از این فرصت‌ها را به خود تخصیص خواهند داد .

مدیریت بهره‌برداری از فرصت‌ها در دوران پساتحریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، هادی حق شناس افزود: در طول ماه‌های گذشته بحث‌های کلی در خصوص اقتصاد و پساتحریم در رسانه‌ها مطرح بوده و  اکثر دولتمردان در سطوح مختلف و اقتصاددانان و نخبگان صنفی و صنعتی از زوایای مختلف چگونگی بهره‌برداری از فرصت‌های پساتحریم را مورد بررسی و تحلیل قرار داده‌اند. 

    این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: اکثر صنایع در بازار سرمایه در حال فعالیت هستند و بی شک سرمایه گذاری در  صنایعی نظیر نفت، پتروشیمی و گاز با توجه به مزیت بالای داخلی و ماهیتی که دارند، در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاران خارجی از جذابیت بیشتری برخوردار است.

    به گفته وی نکته مهم در این میان آن است که این صنایع شانس بیشتری برای بهره‌برداری از فرصت‌های پدید آمده خواهند داشت و اگر دولتمردان و فعالان اقتصادی در صدد اجرای مدیریتی صحیح برای منابع مالی و جذب سرمایه های مورد نیاز باشند، تمام زمینه های جذب سرمایه گذاری برای آنها مهیاست. 

    وی افزود: چنانچه بهره‌برداری از فرصت‌ها و کاهش اثرات تهدیدها به خوبی مدیریت نشود ، چه‌‌بسا پس از چند سال با پیامدهای نامطلوب اقتصادی و پدیده‌های جدید و پیش‌بینی نشده مواجه شویم.

    به گفته این استاد دانشگاه ، اگرچه موسسات اقتصادی در گزارش‌های ارزیابی کارشناسانه خود ظرفیت سرمایه‌گذاری در ایران را بسیار بالا و بازار کشور را آماده پذیرش و گسترش این سرمایه گذاری ها می دانند، اما در برنامه ریزی ها نیز لازم است طبق اولویت صنایع و بخش های مهم و زیر بنایی کشور حرکت کنیم تا منابع به‌دست آمده به‌ صورت متعادل و موزون در بخش‌های مختلف اقتصاد تقسیم و فرصت‌ برای رونق بازار سرمایه  فراهم شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها