عصر خودرو

بورس انرژی در مسیر رکورد زنی

عصر بازار- کارشناس حوزه انرژی گفت: پس از معاملات صورت گرفته طی هفته های گذشته شاهد رکورد زنی دوباره در بورس انرژی هستیم که پس از جهش اول آن در ابتدای سال، دوباره رونق داشته است.

بورس انرژی در مسیر رکورد زنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، حسن احمدی با اشاره به رونق بازار بورس انرژی اظهار کرد: پس از معاملات صورت گرفته طی هفته گذشته شاهد رکورد زنی دوباره در این بورس هستیم که پس از جهش اول این بورس در ابتدای سال دوباره رونق داشته است.

    کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی در رونق بازار بورس تاثیر گذار خواهد بود به گونه ای که با فرو کش کردن این بیماری در برخی از نقاط جهان شاهد افزایش فروش در بورس انرژی هستیم.

    وی ادامه داد: نوسانات نرخ ارز نیز در معاملات بورس انرژی موثر خواهد بود در این خصوص به صورت اجمالی می‌توان گفت که افزایش نرخ ارز میزان صادرات را افرایش خواهد داد و به طبع آن تقاضا برای فراروده‌های هیدورکروبی را نیاز بالا خواهد برد.

    احمدی بیان کرد: تصمیم هیات مدیره بورس انرژی برای مبنا قرار دادن ارز سنا که قیمت آن به مراتب از ارز سامانه نیما بیشتر است تا حدودی نوسانات نرخ ارز در بازار را کاهش داده است.

    این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: خرید محموله‌های نفتی از بورس انرژی چندان موفق نبوده است که این موضوع را می‌توان کمبود توان شرکت‌های داخلی و تجربه آن‌ها برای فروش این محصولات عنوان کرد.

    وی ادامه داد: شرکت‌های بخش خصوصی برای حضور در بازار بورس انرژی نیازمند حمایت از سوی دولت هستند تا بتوانند ضمن فروش نفت ایران به افزایش اشتغالزایی و رشد اقتصادی کمک کنند.

    احمدی عنوان کرد: بررسی رفتار نحوه خرید از بورس انرژی حکایت از بازار داغ خرید محموله‌های گازوییل و بنزین و نفت کوره دارد.

    این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: با کاهش مصرف بنزین می‌توان عرضه این سوخت با کیفیت را در بورس انرژی افزایش داد و شرکت‌های خارجی فعال در این بخش می‌توانند بنزین ایران را به کشور‌های همسایه صادر کنند.

    وی ادامه داد: حامل‌های سوخت مانند گازوییل و بنزین ایران در بسیاری از کشور‌های منطقه مشتری دارد و این موضوع فرصت مناسبی برای ارائه محموله‌های سوختی در بازار بورس است.

    برچسب ها