عصر خودرو

در بازدید مدیرعامل بورس کالای ایران از مجتمع های پتروشیمی تشریح شد:

آمادگی بورس کالا برای تامین مالی و بازاریابی بین المللی صنعت پتروشیمی

عصر بازار- مدیرعامل بورس کالای ایران از مجتمع های پتروشیمی بندر امام و امیرکبیر بازدید کرد.

آمادگی بورس کالا برای تامین مالی و بازاریابی بین المللی صنعت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در این بازدید که با حضور دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران، مهندس محمد احتیاطی مدیرعامل مجتمع پتروشیمی امیرکبیر، قائم مقام مدیرعامل مجتمع پتروشمی بندرامام و جمعی از مدیران ارشد این شرکت ها صورت گرفت، مسئولان بورس کالای ایران در خصوص تامین مالی صنعت پتروشیمی کشور از طریق انتشار اوراق سلف استاندارد و گواهی سپرده کالایی در این بورس اعلام آمادگی کردند.

    طی این بازدید، مدیرعامل بورس کالای ایران ضمن بیان فعالیت های بورس کالای ایران در حوزه توسعه معاملات محصولات پتروشیمی به تشریح اقدامات انجام شده در این بورس به منظور پذیرش انبارهای بین المللی پتروشیمی و جذب بازارهای خارجی برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مجتمع های پتروشیمی کشور پرداخت. معرفی کارکردهای صندوق های کالایی(ETC) در بورس های کالایی از دیگر مطالب مطرح شده در این بازدید از سوی مدیرعامل بورس کالای ایران بود.

    بر اساس این گزارش، مسئولان ارشد مجتمع های پتروشیمی بندر امام و بندر امیرکبیر نیز ضمن استقبال از توسعه همکاری های فیمابین، بر ارتقای جایگاه بورس کالای ایران در اقتصاد ملی و شفاف سازی بازار تاکید کردند.

    گفتنی است در بازدید مدیرعامل بورس کالای ایران از مجتمع پتروشیمی بندر امام که در زمینی به مساحت حدود 270 هکتار در شهرستان ماهشهر قرار دارد، از سوی مدیران ارشد این مجتمع ، اقدامات و فعالیت های شرکت های زیرمجموعه مجتمع پتروشیمی بندر امام و واحدهای تولیدی این مجتمع با تولید انواع محصولات شیمیایی ، مواد پلیمری ، آروماتیک و سوخت معرفی شد.

    همچنین طی بازدید مدیرعامل بورس کالای ایران از مجتمع پتروشیمی امیرکبیر که درجنوب منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و در زمینی به مساحت 55 هکتار واقع شده است، مدیران ارشد این مجتمع به تشریح فعالیت ها و معرفی محصولات این مجتمع که از بزرگتـریـن واحدهای پـلی الفیـنی کشور با تـولیـد سالانـه 700 هزارتـن انواع پلی اتیلن سبک ، سبک خـطی و سنگیـن و مـواد اولیـه مورد نیـاز در صنایـع پایــیـن دستی به شمار می رود، پرداختند.

    این گزارش حاکی است، در حال حاضر انواع محصولات پلی اتیلن، سود کاستیک و PVC توسط مجتمع های پتروشیمی بندر امام و امیرکبیر در بورس کالای ایران عرضه می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها