عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

حجم بیشتری از معاملات توسط حقوقی ها انجام می شود

عصر بازار: هلالات در توضیح وضعیت شرکت های پتروشیمی گفت: وقتی چنین شرکت هایی افت سود دارند و با وجود اینکه اقتصاد کشور هنوز به طور کامل از رکود خارج نشده است این شرکت ها تا رسیدن به جایگاه اصلی خود نیاز دارند مدت زمانی را سپری کنند.

حجم بیشتری از معاملات توسط حقوقی ها انجام می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، تا زمانی که بانک مرکزی سیاست های انقباضی خود را اصلاح نکرده باشد با وجود برداشته شدن تحریم ها نباید در میان مدت از بازار انتظار بازدهی بالا داشت.

    ولید هلالات، تحلیل گر کارگزاری بانک پاسارگاد با تاکید بر تاثیرگذاری اخبار روز در رفتار سهامدار، روند معاملات امروز را نسبت به روز گذشته تحت تاثیر نماد شرکت هایی مثل پارس خوردو مثبت اعلام کرد.

    ارزش معاملات امروز بازارسرمایه به 85 میلیارد تومان رسید که بدون درنظر گرفتن نماد شرکت های بانکی رقم کمی است.

    به گفته هلالات نماد شرکت هایی مثل پارس خودرو تحت تاثیر اخبار مربوط به خریداری بخشی از سهام این شرکت توسط رنوی فرانسه، امروز مثبت خورد و باعث شد کمی بازار تغییر کند. این درحالی است که گزارش های سه ماهه شرکت ها چندان مطلوب به نظر نمی رسد و به لحاظ سودآوری، شاید شرکت ها فقط بتوانند بودجه خود را تحقق بخشند.

    در این میان صحبت هایی در رابطه با نرخ گاز مطرح می شود که در شرکت های پتروشیمی تاثیر منفی گذاشته و در گزارش این شرکت ها دوباره نرخ 13 سنت بجای 8 سنت مطرح شده است. از آنجا که این شرکت ها در بازار از وزن بالایی برخوردارند با این حال وجود برخی نمادها مانند فولاد مبارکه، امید به کسب سود در بازار را بیشتر می کنند.

    او با اشاره به اینکه بعد از توافق انتظار می رفت ورود نقدینگی با سرعت و هیجان بیشتری اتفاق بیفتد اما محقق نشده است افزود: در میان مدت تا زمانی که بانک مرکزی سیاست های انقباضی خود را اصلاح نکرده باشد با وجود برداشته شدن تحریم ها در میان مدت از بازار نباید انتظار بازدهی بالا داشت.

    هلالات وضعیت بازار را در بلندمدت تا برداشته شدن کامل تحریم ها طی چهار ماه آینده بسته به اینکه استقبال شرکت های سرمایه گذار خارجی چگونه باشد عنوان و تصریح کرد: در عمل از ابتدای سال 95 می توان انتظار ورود نقدینگی به کشور را تحقق بخشید که ممکن گام های ابتدایی آن از نیمه دوم امسال شروع شود.

    او درباره تحلیل رفتار سهامدار در این روزها گفت: سهامداران بخصوص سهامداران خرد و حقیقی معمولا از اخبار روز خیلی تاثیر می گیرند اما از آنجا که جهت دهی کلی به بازار به عهده حقوقی ها است مشاهده می شود که حجم بیشتری از معاملات توسط حقوقی ها انجام می شود.

    هلالات با تاکید بر اینکه در بهترین حالت شرکت ها فقط می توانند بودجه خود را محقق کنند و نباید از آنها توقع سودآوری داشت، اظهار داشت: با توجه به اینکه مساله تحریم ها و برداشته شدن آن تاکنون سابقه تاریخی نداشته است نمی توان به طور دقیق و قطعی پیش بینی کرد که در سال 95 چه تغییری قرار است در وضعیت بازارسرمایه رخ دهد چون دولت هنوز سیاست انبساطی خود را شروع نکرده است.

    برچسب ها