عصر خودرو

جزئیات بسته بزرگ دو تریلیون دلاری اروپا

عصر بازار- ۷۵۰ میلیارد یورو دیگر به بودجه بسته حمایتی اتحادیه اروپا افزوده شد.

جزئیات بسته بزرگ دو تریلیون دلاری اروپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، پس از چندین ماه بحث سرانجام سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا بر سر لایحه حمایت مالی برای تقویت رشد اقتصادی و کاستن از تبعات ناشی از کرونا  با یکدیگر به توافق رسیدند. کمیسیون اروپا اعلام کرد 750 میلیارد یورو به مجموع اعتبارات قبلی خواهد افزود که این منابع صرف حمایت از بخش های مختلف اقتصادی به شکل وام یا کمک هزینه خواهد شد و میزان تخصیص آن به هر کشور نیز بستگی به شدت شیوع کرونا در آن خواهد داشت.

    چارلز میشل- رییس شورای اروپا گفته است که این توافق یک لحظه حیاتی در تاریخ اروپا است. اورسلا فون در لین- رییس کمیسیون اروپا نیز گفته است اروپا یک بار دیگر وحدت خود را نشان داد و از این بحران قوی تر از قبل بیرون خواهد آمد.

    از مجموع 750 میلیارد یورو اعتبار در نظر گرفته شده جدید، 390 میلیارد یورو به شکل کمک هزینه خواهد و روند بازپرداخت مبالغ دریافتی تا سال 2058 طول خواهد کشید. پیشتر کشورهای مخالف این پیشنهاد خواهان در نظر گرفتن بازه زمانی کوتاه تری برای بازپرداخت وام ها شده بودند اما فرانسه و آلمان به عنوان طراحان اصلی این طرح روی انجام آن پافشاری داشتند.

    بین بازه زمانی 2021 تا 2027 یک صندوق با اعتبار 1.074 تریلیون یورو وظیفه تامین مالی لازم برای احیای رشد اقتصادی کشورهای اروپایی را بر عهده خواهد داشت.

    امانویل ماکرون- رییس جمهور فرانسه در همین رابطه گفت: بودجه اتحادیه اروپایی دو برابر شده و در سال های پیش رو با اتکا به این بودجه نیرومند می توان گام های بزرگی برداشت.

    آوریل امسال وزرای دارایی کشورهای اروپایی بر سر تخصیص 540 میلیارد یورو به صورت کوتاه مدت برای کاستن از تبعات رشد اقتصادی موافقت کرده بودند. بانک مرکزی اروپا نیز بیش از یک تریلیون یورو در طول سال های پیش رو اوراق قرضه خریداری خواهد کرد.

    با این حال یکی از اصلی ترین مسایل پیش رو بر سر موفقیت این بسته، چگونگی تامین منابع مالی لازم برای اجرای آن است. در شرایطی که بسیاری از کسب و کارها به دنبال تعطیلات سراسری گسترده و کاهش درآمد مصرف کنندگان با مشکلات مالی عدیده مواجه هستند، کشورهای اروپایی کار دشواری برای افزایش درآمد مالیاتی دارند.

    برچسب ها